Kehittävä ja vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (5 op)
Toteutuksen tunnus: TK00FF02-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 23.11.2022 - 28.02.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Erikoistumiskoulutus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Erikoistuja
1. Osaa hyödyntää asiakas- ja palveluohjauksessa ja päätöksenteossa tutkimustietoa
2. Tunnistaa asiakas- ja palveluohjauksen kehittämishaasteita ja osaa tehdä kehittämisaloitteita omassa työyhteisössä ja
yhteistyöryhmissä
3. Osaa käyttää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä sekä asiakaskokemusta ja uudistaa sosiaali- ja terveysalan palveluita ja työkäytäntöjä asiakaslähtöisesti
4. Osaa arvioida oman toiminnan ja palvelujen taloudellisuutta, laatua, tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta ja arvioinnin perusteella kehittää palveluita ja työkäytäntöjä
5. Osaa arvioida ja kehittää asiakas- ja palveluohjauksen ammatillista osaamistaan ja asiantuntijuuttaan
Sisältö (Opintojakso)
- Monialaisen tutkimustiedon hyödyntäminen
- Tutkimus- ja kehittämismenetelmien ja asiakasymmärryksen hyödyntäminen
- Palvelujen taloudellisuus, laatu, tuloksellisuus ja vaikuttavuus
- Asiakas- ja palveluohjaajan ammatti-identiteetti
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hyväksytty
Kehittää omia ja työyhteisön toimintatapoja vertailemalla, yhdistelemällä ja valitsemalla tutkittua tietoa. Perustelee tekemiään johtopäätöksiä laadun ja tuloksellisuuden näkökulmasta ja ennakoi palveluohjauksen vaikuttavuutta. Kuvaa omaa palveluohjaajan ammatti-identiteetin kehittymistä, soveltaa ammattieettisiä periaatteita sekä analysoi oman osaamisen kehittämisen haasteita ja mahdollisuuksia.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.
Arviointiasteikko
0-5