Superior’s Toolbox (10 cr)
Code: 8T00DQ62-3006
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 05.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2023 - 23.02.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Riitta Brännare
- Marko Pajunen
- Person in charge
- Riitta Brännare
- Tags
- CONTACT
- Course
- 8T00DQ62
Objectives (course unit)
Students are able
- to recruit and orientate employees
- to guide employees to operate in accordance with the objectives of the work community
- to plan, analyse and develope practical HRM
Content (course unit)
WHICH instruments are needed in the superior´s toolbox?
WHY is human resource management so important for the superior?
HOW to operate as a superior according to the laws and regulations?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is aware of the importance of the operational human resource management (HRM) in certain business.
The student knows what the human resource management is about.
The student is aware of the HRM tools and the importance of human resource development.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the importance of the human resource management in certain business.
The student is able to implement the human resource management by using different tools.
The student understands the importance of motivation and human resource development.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to make the plan of human resource management according to the business idea.
The student is able to implement the human resource management by using different tools profitably and allowing for resources.
The student is able to regard the importance of motivation and human resource development. She/he is able to analyze the made decisions influence to the work team.
Location and time
-TAMK
-ETÄ
Exam schedules
varsinainen tenttiaika ma 20.2.23 klo 9-11.30
työlainsäädäntö
henkilöstöjohtaminen
laskenta
1.rästitentti to 23.2.23 klo 9
työlainsäädäntö-11.30
henkilöstöjohtaminen
laskenta
2.rästitentti (sovitaan myöhemmin)
työlainsäädäntö
henkilöstöjohtaminen
laskenta
Assessment methods and criteria
-tentti
-itse- ja vertaisarviointia, ohjaaja ja toimeksiantaja-arviointia
-projektiarviointia
tarkemmat arviointiohjeet ovat moodlessa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot + luentoihin liittyvät tehtävät ja tentit
-harjoitukset (yksilötyöt ja tiimissä tehtävät)
-tiimityöt kuten projektit
Learning materials
Luentomateriaali: moodlessa osoitetut materiaalit
+
Eräsalo, U. 2011. Käytännön henkilöstöjohtaminen hotelli- ja ravintola-alalla. Restamark.
Hyppänen, R. 2013 (2007). Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Edita.
tai muuta vastaavaa kirjallisuutta
+
Laskenta
Heikkilä, P & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi. Restamark.
Heikkilä, P., Rauhala, M. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäisen laskentatoimen harjoituskirja. Restamark.
Student workload
-op = 27 tuntia opiskeijan työtä keskimäärin riippuen opiskelu- ja työtaustastas sekä jokaisen omasta panostuksesta
-ajankäyttö: luennot, tenttiin valmistautuminen, tehtävät, harjoitukset ja toimeksiannot, tiimityöt
-lähiopiskelua luentojen ja ohjattujen töiden puitteissa 50 %, itsenäistä opiskelua tai tiimin kanssa opiskelua noin 50 %
Content scheduling
luennot ja tentti (henkilöstöjohtaminen, laskenta, työlainsäädäntö) 35 %
orientaatiotehtävä, johtamisen kokonaiskuva 5 %
harjoitustyö eri teemoista henkilöstöjohtamiseen liittyen 5 %
rekrytapahtuma 30 %
harjoitus työlainsäädännöstä ja työvoiman käytöstä ja laskennasta 20 %
itse- ja vertaisarviointi tiimin työskentelystä 5 %
Completion alternatives
On mahdollista osoittaa aiempi osaaminen erilaisilla näytöillä, tehtävillä, työnantajan ja kollegoiden lausunnoilla jne. Edellytyksenä on kuitenkin ennakkoon todettu riittävän monipuolinen työkokemus esihenkilön työtehtävistä.
Opinnollistaminen on mahdollista, jos opiskelija toimii opinotojen aikana esihenkilön tehtävissä ja tekee kurssin tavoitteiden ja sisältöjen mukaisia tehtäviä keräämällä portofoliota tekemisestään ja reflektoimalla tehtäviään teoreettiseen taustaan.
Practical training and working life cooperation
-kurssiin sisältyy rekrytointitapahtuman järjestäminen ja toimeksiantajien kanssa yhteistyössä rekrytointi
-työnantajamielikuvan kartoitus ja toimenpide-ehdotukset toimeksiantajille tavoitteena työvoiman vetovoiman ja pitovoiman kehittäminen
Further information
Esihenkilön työkalupakki (8T00DQ62-3006) toteutuu 21RESTOille periodissa 3 maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 9 ja 15 välillä. Tuo aika sisältää luentoja, ohjatusti tehtäviä harjoituksia ja ohjattua projektien suunnittelua.
Tarkempi aikataulu on kurssin moodlessa ja laitetaan nähtäville viimeistään kurssin alkaessa. Lisäksi tulee varata aikaa itsenäiselle työskentelylle.
Kurssi alkaa viikolla 2, tiistaina 10.1.23 klo 9.
Kurssiin sisältyy projekteja, joista toinen liittyy rekrytointitapahtuman järjestämiseen ja sen markkinointiin yhdessä toimeksiantajien kanssa. Toinen projekti liittyy toimeksiantajien työvoiman vetovoiman ja pitovoiman kartoituksen tekemiseen ja asian kehittämisideoiden antamiseen toimeksiantajille.