Siirry suoraan sisältöön

Orientation to the Profession (2 op)

Toteutuksen tunnus: 7Q00FS03-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.01.2023 - 01.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Sairaanhoitajan kaksikielinen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Anne Kopperoinen
Virva Vasari
Taina Peltonen
Vastuuhenkilö
Virva Vasari
Ryhmät
23TOKASA
Degree Programme in Nursing, TOKASA
Opintojakso
7Q00FS03

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa oman henkilökohtaisen opiskelupolun
- kykenee jatkuvasti uudistamaan osaamistaan ja oppimaan uutta
- osaa tunnistaa oman ammatillisen osaamisen tason
- ymmärtää kriittisen ajattelun merkityksen ammatillisen asiantuntijuuden kehittymisessä ja hoitotyössä
- osaa tuottaa asiatyylin tekstiä ja esityksiä TAMKin kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti
- tuntee sosiaali- ja terveydenhuollon keskeisimpien ammattiryhminen toimintakäytännöt ja niitä koskevan viranomaisvalvonnan perusteet

Sisältö (Opintojakso)

- kirjoitusviestintä
- asiantuntijuuden kehittyminen
- keskeiset lait ja asetukset sekä ammatillinen toiminta

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu henkilökohtaiseen opetussuunnitelmakeskusteluun
- ottaa osaa opettajatuutoritunneille ja suunnittelee aktiivisesti omia opintojaan
- tuntee sosiaali- ja terveysalan ammattien keskeisimmät tehtävät ja niiden vastuualueet
- tuntee sosiaali- ja terveysalan ammattien toimintaa ohjaavia keskeisimpiä lakeja sekä viranomaisvalvonnan periaatteita

Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse asiatyylisen tekstin tuottamista TAMKin ohjeiden mukaisesti
- ei suunnittele opintojaan/ opiskele aktiivisesti
- ei tunne sosiaali- ja terveysalan ammattien keskeisimpiä tehtäviä ja vastuualueita
- ei osaa sosiaali- ja terveysalan ammattien toimintaa ohjaavaa lainsäädäntöä eikä tunne sosiaali- ja terveysalan ammattien viranomaisvalvontaa

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Orientaatioviikko, opettajatutortunnit, opiskelijatutortapaamiset, yksilölliset ja ryhmämuotoiset hopskeskustelut, luennot, infot, työpajat, seminaarit

Oppimateriaalit

Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelman (21SH) opetussuunnitelma

Yleissairaanhoitajan (180 op) osaamisvaatimukset. https://blogi.savonia.fi/ylesharviointi/2019/01/31/yleissairaanhoitajan-180-op-osaamisvaatimuslauseet-ja-sisallot-julkaistu/

Sairaanhoitajien eettiset ohjeet. https://sairaanhoitajat.fi/jasenpalvelut/ammatillinen-kehittyminen/sairaanhoitajan-eettiset-ohjeet/

Sairaanhoitajan kollegiaalisuusohjeet. https://sairaanhoitajat.fi/jasenpalvelut/ammatillinen-kehittyminen/sairaanhoitajan-kollegiaalisuusohjeet/
Lait

Laki potilaan asemasta ja oikeuksista 785/1992

Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä559/1994

Terveydenhuoltolaki 2010/1326

Laki terveydenhuollon ammattihenkilöstä

Valvira https://www.valvira.fi/


Sekä muu opettajan osoittama kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 credits = 2 x 27 h = 54 hrs of student's work

Orientation to studies
Tutorteacher lessons
Individual study plan discussion 1h
Laws and act guiding professional activities
Written communication ( lesson and workshops 2 hrs in small groups )
Information search 2 hrs ( Independent and group work)

Sisällön jaksotus

Parts:
Professional development, ethics, norms, and laws 1 credit
Written communication 1 credit
Information search ( 2hrs) 0 credit

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None

Lisätietoja opiskelijoille

Written communication and information search is integrated into the course Holistic health promotion where one of the assignments is to write an essay

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Pass
The student
- is able to make a structurally intact, illustrative, case style and understandable problem-based text, in which the argumentation is convincing and diverse
- participates in the discussion of personal curriculum
- participates in the tutorial lessons and actively plans her/his own studies
- is familiar with the operational practices of the central professions in social and health care and the principles of their regulatory oversight.

Fail
The student
- is not able to write the text according to the guidelines of TUAS's written communication
- does not plan and implement his/her own personal study plan and does not study actively
- is not familiar with the essential tasks and responsibilities of the social and health care professions
- does not know the legislation regulating the social and health care professions.
- is not familiar with the supervision by authorities in the social and health professions.

Siirry alkuun