Leadership as an Identity (5 cr)
Code: 8T00FT79-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2023 - 18.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.08.2023 - 11.10.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
- Riitta Brännare
- Person in charge
- Riitta Brännare
- Tags
- BLENDED
- Course
- 8T00FT79
Objectives (course unit)
Student:
- identify management styles in working life and key concepts and theories related to management
- identify the principles of ethical management
- understands giving feedback and its role in management
- know the main content of the collective agreement in the sector from the employee's point of view
- identify their own strengths and starting points for the development of their own identity from the point of view of management
Content (course unit)
WHAT is emotional intelligence?
WHY is leadership vital to an organization’s success?
HOW can I grow and develop into a good leader by leading myself?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student identifies and names concepts and theories related to management.
The student identifies leadership styles.
The student is able to look at and evaluate things from his / her own perspective and taking responsibility for his / her own performance.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to explain concepts and theories related to management as well as management styles.
The student is aware of the importance of emotional intelligence in leadership.
The student is able to reflect on his or her own and others' work.
The student is able to co-operate responsibly and commit to team activities, developing his / her interaction skills.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands and is able to combine the issues of different aspects of management into whole entities and uses the concepts of management skillfully.
The student strives to develop his or her emotional intelligence and demonstrates self-direction
The student cooperates responsibly, flexibly and constructively, developing his or her own, team and stakeholder interaction.
Location and time
TAMK tai etäyhteydellä (zoom-linkki moodlessa näytävillä 21.8. jälkeen)
21.8.-11.10.2023
maanantaiaamupäivisin klo 9-11.30
tiistaiaamupäivisin klo 9-11.30
keskiviikkoiltapäivisin klo 12.30-15
Tarkennettu aikataulu moodlessa nähtävillä kurssin alettua 21.8.
Exam schedules
-varsinainen tes-tentti:
-1. uusintatentit
-2. uusintatentit: sovitaan erikseen
-ryhmätentti:
-1. uusintatentti:
-2. uusintatentit: sovitaan erikseen
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteet, suoritustapa ja arvioinnin menetelmät
Oma johtajuus ja siihen liittyvät harjoitukset: tehdään ja suoritus S-merkinnällä
TES ym.: tentti: faktan hallinta osoitetaan perinteisellä tentillä ja arviointi 0-5 (yksilötyö)
Tiimitentti: tenttitehtävät soveltavia, jossa arvioinnin kohteena ongelman ratkaisu ja ryhmän toiminta sekä ryhmän oma arviointi, arviointi 0-5 (tiimin työ)
Harjoitustyö: yhdessä viestinnän kurssin kanssa - tutustuminen yrityksen toimintaan eri lähteiden perusteella ja siitä raportointi kirjallisesti ja esittelynä. arviointi 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-harjoitukset (sis. draamaharjoitukset)
-kirjoitelmat ja raportit
-tiedon hankintaa
Learning materials
Rämö, Ari. 2013. Yksinkertaista johtamista arvostaen.
tai
Wendelin, Lasse. Ihmisen aika, johtajan sielu ja sisu
tai
joku vastaava teos
Lisäksi
Mara-alan työehtosopimus (linkki moodlessa)
+
muuta moodlessa olevaa materiaalia tai kurssin aikana ilmoitettua materiaalia
Student workload
1 op on noin 27 tuntia riippuen opiskelijan taustasta, omista tavoitteista ja opiskeluvalmiuksista
jakautuu:
*lähiopetusta eri oppimisympäristöissä noin 50 %
*itsenäistä tiedonhankintaa ja itsenäistä opiskelua ja itsenäisesti tiimeissä tehtävää työtä noin 50 %
Content scheduling
-kurssin tunnit sijoittuvat ensimmäisen periodin maanantain ja tiistain aamupäiville ja keskiviikon iltapäiville
Completion alternatives
Hyväksiluku
-opinnon hyväksiluku: Jos opiskelija on suorittanut vastaavat opinnot yliopistossa ja/tai korkeakoulussa, hän voi hakea koko tämän kurssin täysimääräistä hyväksilukua hyvähot-järjestelmän kautta.
-ahot: aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen: Jos opiskelijalla on ko. kurssin tavoitteiden mukaista osaamista esim. työkokemuksen ja/tai suoritettujen opintojen puolesta, hän voi näyttää osaamisensa järjestetyllä näyttösuorituksella ennen kurssin alkamista. Ahot hakemus tehdään hyvähot-järjestelmässä.
-opinnollistaminen: vaihtoehtoisella tavalla hankitun osaamisen todentaminen, esim. opintojen aikana työssä hankittua osaamista yhdistettynä kirjallisuuteen, tekemisen arvointiin yms.