Palvelujen myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: 6M00DQ36-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.04.2023 - 31.08.2023
Ajoitus
20.11.2023 - 12.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Metsätalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Metsätalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mari Stenvall
Ryhmät
-
21IMMetsätalous 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa:
-määritellä metsäalan palveluliiketoiminnan muodot ja palveluliiketoimintamallit
-suunnitella metsäalan palveluita ja käyttää apunaan palvelumuotoilua
-tuntee myynnin vaiheet valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon
-vahvistaa vuorovaikutustaitojaan asiakkaan kohtaamiseen liittyvissä tilanteissa erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen näkökulmasta
-valmistautua ja toteuttaa myyntikohtaamisen aidossa asiakastilanteessa.
Sisältö (OJ)
Palveluliiketoiminnan mallit, palveluiden suunnittelu, palveluprosessin toiminta, palveluiden muotoilu, tuotteistaminen, asiakastapaamisen vaiheet ja myyjän toiminta eri vaiheissa, myyjänä kehittyminen, arvon luominen asiakkaalle myynnin avulla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa nimetä myynnin eri vaiheet. Hän tuntee palvelumuotoiluun ja arvomyyntiin liittyviä menetelmiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvien osa-alueiden perusteet. Hän osaa toimia ohjatusti myyntityöhön liittyvissä tilanteissa, sekä osaa ohjatusti suunnitella palveluita. Hän ymmärtää luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen merkityksen myyntityössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa jäsentää myynnin eri vaiheet valmistautumisesta asiakassuhteen jälkihoitoon ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija pystyy palveluliiketoiminnan ja myyntitaitojen avulla kehittämään asiakkaalle tuotettua arvoa ja vahvistamaan myyjän ja asiakkaan välistä luottamusta.
Arviointiasteikko
0-5