Professional Growth (3 cr)
Code: 6M00EU72-3003
General information
- Enrolment period
- 03.04.2023 - 31.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
Objectives (course unit)
The student:
- knows how to guide and lead the work of the team in practice
- knows which professional skills are required of a forestry engineer by various organizations
- can analyze his/her own skills and develop into a forestry professional
- knows the general ethical principles of working life and specific ethical rules in forestry field.
Content (course unit)
Tutoring 1st year students in various exercises, getting acquainted with the job descriptions and tasks of a forestry engineer, evaluating one's own skills and learning, getting to know the ethical principles of working life
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to guide and lead the work of the team, albeit to a limited extent. He is only partly familiar with the types of tasks a forestry engineer can perform in different organizations, and the kind of skills needed in those tasks. The student has shortcomings in analyzing his / her own skills and development as a forest officer. He is only partly familiar with the general principles of working life and the specific ethical rules in his field.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to guide and lead the work of the team. He knows the professional skills required by a forestry engineer in the job positions of different organizations. The student is able to analyze his / her own skills and growth as a forest officer. They are familiar with the general ethical principles of working life and the specific ethical rules of their field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to guide and lead the work of the team in a flexible and natural way. He is well aware of the professional skills required by a forestry engineer in the job responsibilities of various organizations. The student is able to analyze his / her own knowledge and growth as a forest officer and to plan and follow up his / her studies on this basis. The student is well aware of the general ethical rules of working life as well as the specific ethical rules of his / her field and understands the importance of the ethical rules as a supervisor.
Location and time
Opintojakso pidetään syyslukukauden 2023 aikana
Exam schedules
Ei tenttiä, vaan opintojakso suoritetaan tekemällä oppimistehtäviä sekä osallistumalla keskusteluihin.
Oppimistehtävät ovat pakollisia, joten uusiminen tarkoittaa tehtävien tekemistä tarvittaessa uudelleen (jos tehtävän kannalta mahdollista, niin myöhässä palauttamalla, ja jos ei ole, niin tekemällä uudelleen, esim. seuraavan toteutuksen yhteydessä). Tehtävien palautus annetussa aikataulussa huomioidaan opintojakson arvioinnissa.
Assessment methods and criteria
Arviointi ja hyväksytty suorittaminen perustuu opiskelijan tekemiin tehtäviin ja tunneille osallistumisiin. Opintojakson tapahtumiin osallistumisen ja tehtävien tekemisen avulla hän pystyy tuomaan esille käsityksensä metsäalan toimihenkilön osaamistarpeista ja pystyy osoittamaan ammatillista kasvuaan reflektoimalla oman osaamisen kehittymistä.
Pakollisten tehtävien lisäksi on bonustehtäviä, joilla voi parantaa arvosanaansa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetus- ja ryhmäkeskusteluja, erilaisiin materiaaleihin tutustumista, vierailijoita/vierailuja, ryhmä- ja yksilötehtäviä
Osa opetustunneista pidetään mahdollisesti verkossa
Learning materials
Opintojaksolla käytetään mm. seuraavia materiaaleja:
Työtehoseuran julkaisut metsäkoulutuksen tutkimuksesta (https://www.tts.fi/tutkimus_ja_kehitys/metsatalous/metsakoulutuksen_tutkimu s)
Kohti työelämää Metsätehon opas (saatavissa http://puuhuolto.fi/kohti-tyoelamaa /)
Metsähyvinvointisivusta (saatavissa https://metsahyvinvointi.fi /)
Student workload
Kontaktitunteja lukujärjestyksen mukaan
Lisäksi harjoitteluseminaarit, harjoitteluun liittyviä vierailijoita, mahdollisesti verkkokeskusteluja
Kontaktitunteja n. 30 h, harjoituksia ja lukemista noin 50 h.
Content scheduling
Asiat on ryhmitelty kolmeen pääteemaan: MTI ammattiosaamiseen, harjoitteluun ja yleisiin työelämätaitoihin.
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Vierailijoita ja vierailuja metsäalan organisaatioissa
Tutustuminen eri metsäorganisaatioiden "pelisääntöihin"
Further information
Muutokset edelliseen vuoteen:
- Harjoitteluasioiden käsittelyä on aikaistettu
- Oppimistehtäviä on hiukan muutettu ja aikataulutusta on pyritty selkeyttämään
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu opintojakson tapahtumiin (alle 50 %) tai ei ei palauta riittävää määrää (minimi 70 %) annettuista tehtävistä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu yli 50 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa yli 70 % opintojakson tehtävistä ja osoittaa tehtävien vastauksissa tutustuneensa tehtävien aihepiireihin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu yli 70 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa yli 80 % opintojakson tehtävistä pääsääntöisesti annetussa aikataulussa ja osoittaa tehtävien vastauksissa paneutumista tehtävien aihepiireihin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu yli 90 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa yli 90 % opintojakson tehtävistä annetussa aikataulussa ja osoittaa tehtävien vastauksissa syvällistä paneutumista tehtävien aihepiireihin.