Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8U00FZ60-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 17.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 17.11.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Juha Ikonen

Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät

  • 23YRESTO
    Palveluliiketoiminnan johtaminen YAMK, kevät 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää digitalisaation vaikutuksen liiketoimintastrategiaan ja keskeisiin prosesseihin
- ymmärtää digitalisaation mahdollisuudet asiakaslähtöisten tuotteiden kehittämisessä
- tietää keskeiset digitalisaatiota ajavat teknologiat
- tietää digitaalisten palveluiden vaatimusmäärittelyprosessin vaiheet

Sisältö (OJ)

- digitalisaation käsitteet, haasteet ja kyberturvallisuusnäkökohdat
- teknologian vaikutus päätöksentekoon
- asiakaskokemuksen kehittäminen
- palvelujen personointi ja automatisointi
- ohjelmiston elinkaaren vaiheet: vaatimusanalyysi, järjestelmäsuunnittelu, ohjelmistosuunnittelu, toteutus, testaus, käyttöönotto ja ylläpito

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä digitaalisiin palveluihin ja asiakaskokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteet.
- tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämiseen vaikuttavia teknologioita.
- tarkastelee ja arvioi asiakaskokemukseen vaikuttavia digitaalisia ratkaisuja omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- jäsentää digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyviä ilmiöitä ja käsitteitä sekä näiden välisiä suhteita.
- osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman teknologian ja perustella valintansa.
- tunnistaa teknologian vaikutukset päätöksentekoon

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- yhdistää digitalisaatiota ja asiakaskokemuksen teknologioita ammatilliseen kontekstiin.
- analysoi ja arvioi erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen teknologisia ratkaisuvaihtoehtoja.
- ymmärtää teknologian vaikutuksen yrityksen päätöksenteossa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Läsnäolo kokoontumisissa

Arviointikriteerit opintojakson tietojen mukaiset.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna.

Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot ja suoritusvaatimukset sekä johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Opintojakson Moodle aukeaa aloituswebinaariin mennessä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.

Oppimateriaalit

Marko Filenius: Digitaalinen asiakaskokemus : menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Docendo Oy 2015. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Larry Keeley, Helen Walters, Ryan Pikkel, Brian Quinn, and Brian Quinn: Ten Types of Innovation : The Discipline of Building Breakthroughs. John Wiley & Sons, Incorporated 2013. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, kontaktiopetukset, harjoitukset ja kirjallisuuteen tutustuminen sekä muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava erikseen kurssin opettajan kanssa.