Siirry suoraan sisältöön

Global Challenges and Well-being (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7M00FU25-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

15.01.2023 - 30.04.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Community Work and Multicultural Development YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Master's Degree Programme in Community Work and Multicultural Development

Opettaja

  • Eeva-Mari Miettinen
  • Kirsi Saarinen

Vastuuhenkilö

Minna Niemi

Ryhmät

  • 22MCOM
    Master´s Degree Programme in Community Work and Multicultural Development

Tavoitteet (OJ)

Student

- masters the culturally sensitive approach in local and global contexts

- identifies global challenges and dimensions of well-being

- can work independently in multicultural specialist and management positions

- can critically analyze social and global problems and their social impacts

Sisältö (OJ)

- Culture-sensitive work approach

- Different kind of specialist and management positions in multicultural communities

- includes Academic English Studies (2 credits of this 5 credits course)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Satisfactory (1-2)

The student recognizes global challenges and a culture-sensitive approach and can work in multicultural specialist positions.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Good (3-4)

The student can apply a culture-sensitive approach and construct global challenges and dimensions of well-being. He/she can lead independently multicultural specialist tasks.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Commendable (5)

The student has adopted a culture-sensitive approach. The student can work as a specialist or manager in international and multicultural work communities and operating environments in his/her field. He/she is able to critically analyze global problems and their social effects.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Approved / Rejected

The objectives of the course have not been achieved; all aspects of the course have not been passed

Aika ja paikka

15.01.2023-30.4.2023

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

-Oral group presentation 21-22.3.2023 (0-5) 75%
-Active participation in compulsory online sessions
-Written summary by 6.4.2023, commenting other´s texts by 20.4.2023 (pass/fail)
-Literature, fiction, poetry and Study Circle (pass/fail)
-Self Evaluation (0-5) 25%

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, online sessiot, ryhmäsessiot oman tiimin kanssa, esitykset Eye on TAMK-tapahtumassa (myös paikan päällä osallistuminen mahdollista), osallistuminen Eye on TAMK-tapahtumaan, kirjalliset tehtävät

Oppimateriaalit

ks. Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ects = 135h
Online sessions 32h
Individual assignments 49h
Group work 54h

Sisällön jaksotus

15.1.-30.1.2023 Pre-assignment for session I
31.1.2023 at 8.30-11.30 Online session I : Global challenges and wellbeing - Towards glocal understanding in social work
1.2.-13.2.2023 Pre-assignment for session II
13.2.2023 at 12.30-15.30 Online session II: Academic English, Presentation/Negotiation skills
28.2.2023 due date for individual task
21.3.2023 due date for study circle activity
21-23.3.2023 Eye on TAMK (see timetable in Moodle, available when the event publishes it)
6.4.2023 due date: Independent task: Summary of one Eye on TAMK week´s presentation

25.4. at 12.30-15.30 Online session III

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Yhteistoteutus 7Z00EL09-3004 Kansainvälinen ja monikulttuurinen sosiaalityö-kurssin kanssa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö TAMKin Eye on TAMK-tapahtuman kanssa

Kansainvälisyys

Kurssin teemat ja sisällöt ovat lähtökohtaisesti kansainvälisiä, ja kurssin aikana tehdään yhteistyötä EYE on TAMK -tapahtuman kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

See evaluation criteria for each assignment in Moodle