Business Analysis and Readiness for Change II (5 cr)
Code: 3H00FE49-3001
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 16.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.01.2023 - 26.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Hanna Saraketo
- Liiketalous Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Hanna Saraketo
- Tags
- BLENDED
- Course
- 3H00FE49
Objectives (course unit)
Opintojakson aikana perehdytään yrityksen liiketoiminnan tilanteeseen niin, että voidaan perustellusti ehdottaa uusia toimia. Toimenpiteet voivat johtaa kansainvälistymiseen, uusiin avauksiin tai muuhun laajentamiseen tai päinvastaisesti supistamiseen sen mukaan, mikä on yrityksen kannalta tarkoituksenmukaisinta.
Opiskelija osaa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida muutostarpeita yrityksen senhetkisen tilanteen mukaan.
- suunnitella oppimistavoitteensa, määritellä keinot niihin pääsemiseksi ja opetella asiat, jotka hänen tulee osata perustellakseen ja mahdollisesti jopa toteuttaakseen ehdottamansa muutokset yrityksessä.
Content (course unit)
Mitä pitää selvittää, jotta saadaan tietää, miten yrityksellä menee?
Miten ko. selvitykset tehdään?
Mitä niiden perusteella kannattaisi tehdä?
Miten opin asiat, jotka pitää hallita muutoksia perustellessa tai toteuttaessa?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija löytää keinoja analysoida yrityksen tilannetta uudesta näkökulmasta. Hän osaa ottaa ohjatusti haltuun tilanteeseen liittyviä tietoja, taitoja ja toimintatapoja. Hän pystyy auttavasti perustelemaan uudet suunnitelmat. Hän parantaa liiketoimintaosaamistaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija löytää keinoja analysoida yrityksen tilannetta uudesta näkökulmasta. Hän osaa ottaa haltuun tilanteeseen liittyviä tietoja, taitoja ja toimintatapoja. Hän pystyy perustelemaan uudet suunnitelmat. Hän parantaa liiketoimintaosaamistaan.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija löytää keinot analysoida yrityksen tilannetta uudesta näkökulmasta. Hän osaa ottaa haltuun tilanteeseen liittyvät relevantit tiedot, taidot ja toimintatavat. Hän pystyy perustelemaan uudet suunnitelmat vakuuttavasti. Hän parantaa liiketoimintaosaamistaan järjestelmällisesti.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opiskelija ei ole tutustunut aiheeseen liittyvään lähdemateriaaliin eikä osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Location and time
ks. Pakki/Lukkarikone
Lähipäivät + etätehtävät niiden välissä
Exam schedules
Ei tenttiä. Rästi- ja korotusmahdollisuuksista sovitaan tapauskohtaisesti; ota yhteyttä Hannaan.
Assessment methods and criteria
1. Lähipäivissä ja sparrauksissa läsnäolo +/-1
2. Asiakaslupaus/mainos (hyv/hyl)
3. Suunnitelma (hyv/hyl)
4. Neljään kuukausikeskusteluun osallistuminen (hyv/hyl)
5. Analyysin ja muutosehdotusten palautus - itsearviointi (0–5) – 20 %
6. Analyysin ja muutosehdotusten palautus - yritysarviointi (0–5) – 40 %
7. Analyysin ja muutosehdotusten palautus - valmentajien arviointi (0–5) – 40 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Vastaava toteutustapa kuin 1-osalla; yksityiskohtia suunnitellaan vielä yhdessä.
Learning materials
ks. syksyn materiaalit
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Content scheduling
AIheeseen perehtyminen
Suunnitelma
Analyysi
Muutosehdotukset
Tulokset
Completion alternatives
Valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava etukäteen opettajan/valmentajan kanssa.
Jos sinulla on aikaisempaa osaamista, jonka haluat hyväksilukea, hae lupaa osaamisen hyväksiluvun näyttöön Pakin Hyvähot-järjestelmän kautta. Osoita hakemus Hannalle. Tee hakemus ennen opintojakson alkamista.
Practical training and working life cooperation
Analysointiprojekti on työelämälähtöinen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arvioinnin perusteiden mukaiset osaamisen näytöt eivät täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtäväkohtaisiin oppimistavoitteisiin (ks. Moodle) on päästy tyydyttävästi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtäväkohtaisiin oppimistavoitteisiin (ks. Moodle) on päästy hyvin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtäväkohtaisiin oppimistavoitteisiin (ks. Moodle) on päästy kiitettävästi.