Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media markkinoinnissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FV81-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 11.09.2022

Ajoitus

13.09.2022 - 15.11.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Katri Koli
  • Miina Kivelä

Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla opiskellaan tavoitteellista ja visuaalista sosiaalisen median sisällöntuotantoa brändeille ja yrityksille.

Opiskelija:
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa yrityksille ja brändeille
- osaa toimia ylläpitäjänä ja tehdä tavoitteellista sisällöntuotantoa erilaisiin sosiaalisen median kanaviin
- osaa suunnitella ja toteuttaa visuaalisesti yhdenmukaisia digitaalisia sisältöjä
- osaa hyödyntää erilaisia työkaluja ja ohjelmistoja sisällöntuotannossa ja visuaalisessa viestinnässä
- tietää tiedostomuotojen erot ja tekniset reunaehdot
- osaa valita käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
- tietää, miten maksettuja mainoksia tai mainostettuja julkaisuja ostetaan.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan oikeat somekanavat yrityksen tai brändin käyttöön?
Miten suunnitellaan visuaalisesti yhteneväinen someprofiili brändille?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa yritykselle tai brändille?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä erilaisia ohjelmistoja visuaalisen materiaalin tuottamisessa voidaan hyödyntää ja mitä teknisiä reunaehtoja materiaaleilla on?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee erilaisia somekanavia ja niiden yleisimpiä piirteitä ja yritystyökaluja. Opiskelija osaa nimetä erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joita käytetään sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja visuaalisten materiaalien tekemisessä. Opiskelija pystyy luomaan yksinkertaisen profiilin sekä julkaisemaan päivityksiä. Opiskelija tietää, miten julkaisuja sponsoroidaan mainostetaan (boost). Opiskelija tietää, miten sisältösuunnitelma tehdään.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla ja käyttää visuaalisia ohjelmistoja. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisen sponsoroidun mainostettavan julkaisun ennalta määritellylle kohderyhmälle. Opiskelija osaa tehdä sisältösuunnitelman.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä somekanavissa tavoitteellisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja monipuolisesti ja tavoitteellisesti, sekä tuottaa brändille sopivaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä monipuolisesti erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja sekä tehdä julkaisuista ja profiileista houkuttelevan näköisiä. Opiskelija osaa tehdä mainostettuja julkaisuja ja maksettuja markkinointeja monipuolisesti sekä luoda omia kohderyhmiä. Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen sisältösuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Webinaarit tiistaisin 13.9. - 15.11.2022 klo 10.15 - 12.00 (psl viikko 42)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Sinun on suoritettava kaikki tehtävät hyväksytysti (hyväksytty tai miniminumeroarvosana 1). Arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaarit, itsenäinen opiskelu ja ryhmätyö verkko-opetusympäristössä

Oppimateriaalit

Lista materiaaleista julkaistaan Moodle-toteutuksella

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkielma 40% arvosanasta
Näyttötehtävä case-yritykselle 50% arvosanasta
Reflektio 10% arvosanasta

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oikealle case-yritykselle näyttötehtävä

Lisätietoja opiskelijoille

Webinaarit tiistaisin 13.9. - 15.11.2022 klo 10.15 - 12.00 (psl viikko 42)