Skip to main content

Profitable Enterprise of Social Services and Health Care (5 cr)

Code: 7F00EC18-3001

General information


Enrolment period
01.07.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Ilkka Piiroinen
Person in charge
Ilkka Piiroinen
Course
7F00EC18

Objectives (course unit)

Students
- know the prerequisites for profitable business
- build sustainable business using various innovation methods
- develop their own skills as entrepreneurs and reflect on their actions
- work as project managers or team enterprise managers

Content (course unit)

- profitable business
- business plan and financing options
- cost effectiveness in physiotherapy, rehabilitation and social services
- goals as an entrepreneur
- future development needs of social and health care services
- possibilities and the use of well-being technology

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Evaluation criteria, pass/fail:
In a passed mark, the student:
- is able to apply what they have learned to the situation at hand
- can justify their actions
- participates in teamwork workshops (at least 80 %)
- participates in the team's activities
- participates in the team proof
- does the agreed tasks
- gives and receives feedback actively and constructively
- can work in collaboration
- takes responsibility for their own activities and their consequences and identify the limits of their own expertise

In a failed mark, the student:
- does not participate in team workshops (at least 80 %)
- does not participate in the team business
- does not participate in the team proof
- does not perform the assigned tasks
- takes a negative view of receiving feedback
- co-operates minimally
- does not take into account ethical guidelines

Location and time

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus sovitaan syyslukukauden alussa.
Tiimiyrittäjyyden opinnot suoritetaan Proakatemiassa.
Proakatemia opinnot alkavat viikolla 34.
Joka kuukausi kuukauden toinen keskiviikko on Proakatemian yhteinen projektori ja prosemma. Tämän järjestelyistä vastaa jokainen tiimi vuorollaan. Oman tiimin vuoron ajankohta täsmentyy alkusyksystä. Tiimiyrityksen viikoittaisiin yhteisesti määriteltyihin käytännön toimiin osallistuminen ja valmistautuminen.
Muut Proakatemian vuosikelloon liittyvät toiminnat.

Exam schedules

Tiiminäyttöön osallistuminen kuuluu opintojakson pakollisiin suorituksiin. Tiiminäyttönä on tiimin yhteinen osallistuminen Proakatemian yhteiseen tiiminäyttöön 24 h. Ajankohta tarkentuu syksyllä.

Assessment methods and criteria

Tiiminäyttö 24h
Yrityksen käytännön toimintaan osallistumisen aktiivisuus.
Pajoihin osallistuminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely.

Learning materials

Tarkentuu opintojakson alkaessa ja aikana.

Student workload

Opintojakso sisältää yhteisiä tiimioppimiseen liittyviä yhteisiä pajatunteja 100 tuntia. Muun tiimiyrityksen pyörittämiseen tarvittavan toiminnan tiimiyrittäjät aikatauluttavat yhdessä tavoitteet huomioiden.

Content scheduling

Syyslukukausi.

Practical training and working life cooperation

Tiimi hyödyntää työelämäyhteistyötä kaikessa tekemisessä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- osaa perustella toimintaansa
- osallistuu tiimiyrityksen viikoittaisiin pajoihin vähintään 80%:sti
- osallistuu tiimiyrityksen toimintaa aktiivisesti
- osallistuu aktiivisesti yhteiseen tiiminäyttöön
- osallistuu tiimiyrityksen toimintaan ja tekee sovitut tehtävät
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- osaa toimia yhteistyössä
- ottaa vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista sekä tunnistaa oman osaamisensa rajat

Go back to top of page