Siirry suoraan sisältöön

Innovaatio-osaaminen liike-elämässä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DZ69-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 12.02.2023

Ajoitus

02.01.2023 - 05.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö

Vastuuhenkilö

Markus Jähi

Ryhmät

  • 22avolipo
    Liiketalouden verkkopolkuopiskelijat

Tavoitteet (OJ)

Opinjaksolla tutustutaan innovaatiotyökaluihin ja toteutetaan innovointiprojekti.

Opiskelija osaa
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- tuottaa idea-aihioita
- kehittää ideansa innovaatioksi
- pitchata ideansa toimeksiantajalle
- immateriaalilainsäädännön perusteet.

Sisältö (OJ)

Mitä ideointimenetelmiä on olemassa?
Miten ideasta kehitetään innovaatio?
Millainen on hyvä pitchaus?
Mitä innovointia tukevia työkaluja on olemassa?
Mitä lainsäädännöllisiä näkökohtia pitää ottaa huomioon innovointitoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on osallistunut tiimin innovointitapahtumaan ja tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa innovointiin ja siihen liittyvään lainsäädäntöön liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija ymmärtää innovointiprosessin kokonaisuutena. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa hyödyntää innovointitaitojaan laaja-alaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi perustuu kuhunkin teemakokonaisuuteen liittyviin minitentteihin, hyväksytysti suoritettuihin tehtäviin sekä oppimispäiväkirjaan.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso alkaa avauswebinaarilla, jossa käydään läpi opintojakson perustiedot, suoritusvaatimukset ja johdatellaan aiheen pariin. Avauswebinaari tallennetaan ja se on katsottavissa jälkeenpäin Moodlessa. Osallistuminen avauswebinaariin on kuitenkin suositeltavaa.

Avauswebinaarin lisäksi opintojakso muodostuu itsenäisesti, omaan tahtiin opiskeltavista kokonaisuuksista ja näihin liittyvistä tehtävistä. Osakokonaisuudet avautuvat Moodleen kurssin edetessä.

Kurssikirjallisuus ja muut materiaalit julkaistaan kurssin alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Webinaarit, harjoitukset, kirjallisuuteen tutustuminen ja minitentit, muut tehtävät = yhteensä 135 h = 5 op