Research Skills in Seminar Work at Early Childhood Education (4 cr)
Code: 7S00EL90-3008
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 16.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Objectives (course unit)
Student
- Expands one’s knowledge in early childhood education through systematic knowledge acquisition
- can make a written thesis using research methods and topical research on early childhood education as references
- can present the entity of thesis and essential content orally using observation tools
Content (course unit)
- The topic of seminar work is related to early childhood education
- Familiarization with previous research on early childhood education
- The student focuses on a phenomenon of interest that is related to the work of a kindergarten teacher.
- Preparation of thesis from subject mentioned above and following to the written report instructions of thesis made in TAMK.
- Participation in data searching instruction arranged by library and learning to search topical sources of information from databases
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- the scope and definition of the research problem are unclear
- minor, one-sided use of source material - the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting.
- There is a lack of understanding in the text language mistakes.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content - Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style
Location and time
Voitte varata yhden ohjaus ajankohdan noin 30min. Mahdollisuus ohjaukseen - varatkaa aika Wikistä.
Exam schedules
Esitysseminaarit
22.4. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri
13.5. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri
Assessment methods and criteria
Läsnäolo 28.1 ja 18.2.
Seminaarityön esittäminen
Osallistuminen esitysseminaareihin
Yhden seminaarityön opponointi
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Työn ohjeistus 28.1 klo 14-15.30 Piia & Petteri
Kirjoittamisne työpaja 18.2. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri
itsenäinen työskentely
ohjaus - mahdollisuus ohjauskertaan verkossa - varaa aika Moodlen Wikistä
esitys ja opponointi - 22.4. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri ja 13.5. klo 15.45-18.45 Piia & Petteri
Learning materials
Kaikissa töissä kannattaa huomioida lähteenä Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2018.
Opinnoissa käytettyä materiaalia ja kirjallisuutta voi hyödyntää mahdollisuuksien mukaan.
Lähdeaineiston tekijät hankkivat aiheensa pohjalta. Työssä tulisi käyttää vähintään 5-6 lähdettä, tietysti enemmänkin voi käyttää.
Student workload
kokonaisuus 5op opiskelijan ajankäyttö 5 x 27h= 135h
Ohjeistus 2h
Esitysseminaarit yhteensä 10-16h
opponointi 2h
Itsenäinen työskentely 116-122 h
Content scheduling
28.1. ohjeistus
18.2. kirjoittamisen työpaja
Esitysseminaarit: 22.4. klo 15.45-18.45 ja 13.5. klo 15.45-18.45
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
HUOM!
Opintopisteiden määrä 5 op ei 4 op muuttuu Pakin tiedoissa, kun merkintä laitetaan.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut esitysseminaareihin eikä tehnyt korvaavia tehtäviä, jos on ollut poissa.
Seminaarin kirjallinen raportti ei vastaa seminaarille asetettuja kriteereitä. mm. kokonaisuus epäselvä, lähteet erittäin puutteelliset, tekstiviitteet puuttuvat, työn tavoite puuttu ja kokonaisuus erittäin hajnainen.
Jos työ on hylätty, sitä on mahdollisuus täydentää ohjaajien antaman palautteen pohjalta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely on epäselvä
- lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
- aiheen käsittely jää yleiselle, pinnalliselle tasolla
- pohdinta kuvailevaa ja kytkentä ammatillisuuteen niukkaa
- raportoinnissa on noudatettu puutteellisesti TAMKin ohjeita. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia
kielivirheitä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely ovat selkeitä
- lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
- sisältö monipuolinen ja jäsentynyt
- pohdinnassa työn keskeiset käsitteet liitetään ammatilliseen kontekstiin
- raportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin ohjeiden mukaan
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely selkeä ja perusteltu
- lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, lähdeaineisto kattava
- sisältö perusteellinen ja tyyliltään eheä