Game Camp (10 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00FA33-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.01.2022 - 31.05.2022
Ajoitus
01.06.2022 - 31.07.2022
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKOTietojenkäsittely 2021, nuoret
-
21TIKO1Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1
-
21TIKO2Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2
-
21TIKO3Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
-
21TIKO4Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
-
20TIKOTietojenkäsittely 2020, nuoret
-
20TIKOOT120 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
20TIKOOT220 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
20TIKOGAME20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.
Sisältö (OJ)
Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Aika ja paikka
1.6.2022-31.7.2022
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely
Oppimateriaalit
Moodle, Discord, Teams, Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.
Sisällön jaksotus
vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltavissa. Itsenäinen peliprojekti
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.