Skip to main content

Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality (5 cr)

Code: 7Z00EL08-3004

General information


Enrolment period
16.08.2023 - 04.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
Kati Långsjö
Jussi Kemmo
Person in charge
Minna Niemi
Course
7Z00EL08

Objectives (course unit)

Student
- the student is able to apply the basics and opportunities of service counseling, client work practices in the social and health care service system
- the student is able to evaluate the needs of services and support in a comprehensive way together with the client
- the student is able to design and manage customer processes with different service providers and make an overall assessment of the customer process and its impact
- the student is familiar with theoretical and practice-oriented research and new networking practices related to operator collaboration, multidisciplinarity and multidisciplinarity;
- the student is able to work as a social expert in various multidisciplinary teams and networks

Content (course unit)

- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student:
- knows the areas of service co-ordination and the importance of control
- recognizes the process-oriented nature of service control

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student:
- can apply client work practices in the social and health service system
- assess, together with the customer, the need for services and support

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student:
- innovate and develop new services through customer-driven multi-professional networks
- utilize digital control in service control

Location and time

1.9.2022 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla)
- Orientaatiota opintojaksoon
- Luento palveluohjauksen ja palvelutarpeen arvioinnin käsitteestä ja käytännöistä

29.9.2022 klo 8.30-11.30 kontaktiopetus etäyhteyksin (Teams)
- Välitehtävän purku
- Luento moniammatillista yhteistyöstä ja verkostotyöskentelystä
- (Työelämävierailija)

27.10.2022 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla)
- Välitehtävän purku
- (Työelämävierailija)
- Yhteistä keskustelua ja opintojakson päätös

Exam schedules

Ei ole

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan:
1) osallistumalla kontaktiopetuspäiviin,
2) paneutumalla välitehtäviin sekä
3) ryhmätyöllä

Learning materials

Kirjallisuusvinkit löytyvät Moodlesta.

Student workload

Kontaktiopetus 20 h
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely 115 h

Content scheduling

1.9.2022 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus TAMKilla (lähiopetus TAMKilla)
- Orientaatiota opintojaksoon
- Luento palveluohjauksen ja palvelutarpeen arvioinnin käsitteestä ja käytännöistä

29.9.2022 klo 8.30-11.30 kontaktiopetus etäyhteyksin (Teams)
- Välitehtävän purku
- Luento moniammatillista yhteistyöstä ja verkostotyöskentelystä


27.10.2022 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla)
- Välitehtävän purku
- Yhteistä keskustelua ja opintojakson päätös

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Työelämävierailijoita kutsutaan opintojaksolle alustamaan ja keskustelemaan opiskelijoiden kanssa kurssisisällöistä.

Further information

Lisätietoja Moodlessa.

Go back to top of page