Ideointi ja ryhmätoiminta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2E00EW10-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 19.08.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 14.10.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petteri Rajanti
- Outi Söderholm
- Hilkka Hyttinen
- Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
22MAMedianomi (AMK) 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa ideoida ryhmässä ja soveltaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija pystyy hyödyntämään draaman keinoja ja improvisaatiota ideoiden kehittämisessä ja ongelmien ratkaisemisessa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa havaintojaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa arvioida ideoita ryhmässä ja osaa perustella valintojaan eri näkökulmista. Opiskelija pystyy ryhmätoimintaan ja luovaan vuorovaikutukseen sekä näiden taitojen kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
Ideointi-, havainnointi-, tiedonhankinta- ja draamaharjoituksia, joita voidaan käyttää mediasisältöjen ja tarinoiden kehittelyyn. Vuorovaikutus, ryhmätoiminta ja rakentava palaute. Opiskelija arvioi omia ja ryhmänsä toimintatapoja.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija suoriutuu ideoinnista ryhmän avustuksella ja osaa tunnistaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija tunnistaa draaman keinot ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisussa, mutta soveltamisessa on puutteita. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa niitä ohjatusti ongelmanratkaisuun. Hän pystyy ottamaan vastaan korjaavaa palautetta. Vuorovaikutustaidot ovat tyydyttävällä tai välttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ideointiryhmässä ja osaa käyttää erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija osaa hyödyntää draaman keinoja ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisussa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa havaintojaan ongelmaratkaisuun. Hän osaa toimia ryhmässä turvallisesti. Hän ottaa vastaan palautetta ja osaa hyödyntää sitä. Hän osaa antaa palautetta ainakin oman tehtävänsä näkökulmasta. Opiskelijalla on hyvät vuorovaikutustaidot.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa ideoida ryhmässä, soveltaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä sekä tutkia ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja. Opiskelija osaa hyödyntää ja draaman keinoja ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisuissa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa luovasti havaintojaan ongelmanratkaisuun. Hän osaa tarvittaessa johtaa ryhmää sekä huolehtia ryhmän hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Opiskelija osaa arvioida ryhmän ideoita kriittisesti ja antaa palautetta rakentavasti ja aktiivisesti. Hän ottaa palautetta ja osaa hyödyntää sitä. Opiskelijalla on erinomaiset vuorovaikutustaidot.
Arviointiasteikko
0-5