Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP15-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 26.01.2022

Ajoitus

19.01.2022 - 28.04.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Avoin ammattikorkeakoulu

Opettaja

  • Mari Stenvall

Vastuuhenkilö

Mari Stenvall

Ryhmät

  • 20LIKOH
    Liiketalous 2020, nuoret HR- ja esimiestyö
  • 20LIKOJ
    Liiketalous 2020, nuoret Juridiikka
  • 20LIKOTA
    Liiketalous 2020, nuoret Taloushallinto a
  • 20LIKOTB
    Liiketalous 2020, nuoret Taloushallinto b

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla syvennytään B2B myyntityöhön ja siihen liittyvään vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa.

Opiskelija
- osaa jäsentää myynnin vaiheet ensikontaktista kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon
- vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen näkökulmasta
- valmentautuu myyntikohtaamiseen aidon asiakascasen pohjalta.

Esitietovaatimukset
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat asiakastapaamisen vaiheet ja miten myyjän pitäisi toimia eri vaiheissa?
Miten tulen paremmaksi myyjäksi?
Miten luodaan asiakkaalle arvoa myynnin avulla?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa B2B myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa nimetä myynnin eri vaiheet. Hän tuntee arvomyyntiin ja luottamuksen rakentamiseen liittyviä menetelmiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää B2B myyntityöhön liittyvien osa-alueiden perusteet. Hän osaa toimia ohjeiden mukaan B2B myyntityöhön liittyvissä tilanteissa, sekä osaa ohjatusti hyödyntää myyntiosaamistaan arvomyynnin ja luottamuksen rakentamisen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää B2B myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa jäsentää myynnin eri vaiheet valmistautumisesta asiakassuhteen jälkihoitoon ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija pystyy myyntitaitojen avulla kehittämään asiakkaalle tuotettua arvoa ja vahvistamaan myyjän ja asiakkaan välistä luottamusta.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit ja kurssin suoritustavat käydään läpi ensimmäisessä tapaamisessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäistä opiskelua
Simulaatioharjoituksia (rooli-peli)
Vuorovaikutteisia luentoja

Oppimateriaalit

Hänti, S. Oivaltava myyntityö. 2016.

Muu suositeltava kirjallisuus:
Dixon, M. 2013. The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation.
Eades, K. & Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: Solution Selling in Buyer-Driven World.
Eades, K. 2003. New Solution Selling.
Hanan, M. 2011. Consultative Selling: The Hanan Formula for High-Margin Sales at High Levels
Rackham, N. 2017. SPIN Selling. (saatavana e-kirjana)
Walker, G. 2013. The CustomerCentric Selling

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan ajankäyttö 5x27h=135h

25h ohjattua valmennusta
110h itsenäistä opiskelua tai pienryhmätyöskentelyä

Sisällön jaksotus

Sisältö, kurssin rakenne ja jatkostuskäydään läpi kurssin ensimmäisellä kerralla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole valinnaista suoritustapaa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksella tehdään yhteistyötä työelämän yritysten ja asiantuntijoiden kanssa.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista kansainvälisiä.

Lisätietoja opiskelijoille

Tarkemmat ohjeistukset annetaan ensimmäisessä tapaamissa.