Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Practical Lessons (5 cr)

Code: 7F00EB76-3002

General information


Enrolment period
15.06.2022 - 15.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.08.2022 - 15.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 44
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Hannu Järvinen
Maria Maljanen
Hanna Sahinoja
Laura Hilden
Person in charge
Marja-Leena Lähteenmäki
Course
7F00EB76

Objectives (course unit)

Students
- can guide the use and justify the choices for movement aids
- are able to evaluate and make conclusions of motor development of child as part of the development of the whole individual
- are able to support children and adolescent in different physical training and physiotherapy situations
- are able to select and put into practice effective physiotherapy for children and adolescents
- are able to plan and instruct different kinds of group physiotherapy for children and adolescents

Content (course unit)

- physiotherapeutic assessment and guiding in child centred way
- physiotherapy groups for children and adolescents
- movement equipment of children and adolescent

Prerequisites (course unit)

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista aikuisten fysioterapian opintokokonaisuuksille.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Evaluation criteria, Satisfactory (1-2):
The student:
- performs exercises and tasks partially supported and under guidance
- demonstrates scarce knowledge in the during exercises
- works schematically in the instructive situations
- insufficiently justifies their actions
- does not prepare well for assignments
- works unpurposefully

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Evaluation criteria, Good (3-4):
The student:
- is able to apply their knowledge according to the situation at hand
- is usually able to justify their actions
- is able to define physiotherapeutic diagnosis
- is capable of partial clinical reasoning
- carefully and systematically prepares for teaching situations
- Practices actively making use of guidance

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Evaluation criteria, Excellent (5):
The student:
- is able to apply new research data
- takes advantage of earlier knowledge
- is able to determine physiotherapeutic diagnosis and is capable of clinical reasoning
- practices actively, and is able to evaluate their practice, learning and is able to justify their actions
- is able to work in good interaction with the client/group and is active in
the role of the assistant
- selects content purposefully based on the group's resources, and accurately plans the progress of the implementation
- identifies and describes the limits of their professional competence in multi-professional collaboration

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

A failed mark is the result of the student withdrawing, selecting or disregarding assignments during lessons and instructive situations. The student does not concentrate during excercises. The student has several absences from the practical lessons. Basic knowledge and skills are inadequate.

Location and time

Perusryhmä ja proakatemiaryhmä osallistuvat harjoituksiin koululla. Harjoitustunnit ovat pakollisia kaikille.

Lähiopetuksen harjoitustunnit koululla toteutuvat 8.8.2022 alkaen Harjoitustunnit jatkuvat maanantaina 7.11.2022 ohjatun harjoittelu-opintojakson jälkeen.

Ryhtitutkimisia toteutetaan yhteistyössä Ilves ry:n jääkiekkojunnujen kanssa myös ilta-aikaan viikolla 35.

Soveltavan liikunnan ohjaukset toteutuvat Puistokoululla, jossa perusryhmä että proakatemiaryhmä ohjaavat yhdessä jaettujen ohjausvuorojen mukaan keskiviikko ja torstai aamuisin.

Valtti-lapsen/nuoren kanssa liikkuminen tapahtuu perheen kanssa sovitusti eri paikoissa. Valttilapset/nuoret jaetaan elokuussa. Valtti Kick Off tapahtuma Kauppi Sport centerillä, jossa mahdollisuus tavata oma Valtti lapsi/nuori.

Haltija apuväline esittely toteutetaan koululla mahdollisuuksien mukaan.

Maliketoimintaan tutustuminen verkkokurssin myötä.

Verkko-opintoja toimintavälineistä ja niiden käytöstä.

Exam schedules

Käytännönkokeet pidetään ke 21.9.2022. Käytännönkoe tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen ohjattuun harjoitteluun lähtöä. Uusintamahdollisuus järjestetään torstaina 22.9.2022

Puistokoulun ohjaus tulee olla suoritettu hyväksytysti.

Valtti-lapsen ohjaus aktiivisesti ja lapsi/perhekeskeisesti toteutettu ja raportti kirjoitettu aikataulun mukaisesti ja raportti hyväksytysti suoritettu jakson loppuun mennessä (joulukuu 2022).

Ryhtitutkiminen tulee olla suoritettu hyväksytysti.

Assessment methods and criteria

Käytännön kokeet (0-5) - perusryhmä sekä proakatemiaryhmä - käytännön koe oltava ennen ohjattua harjoitelua hyväksytysti suoritettuna.

Liikunnan ohjaukset Puistokoululla (hyväksytty/hylätty). Suunnitelma ohjauksesta lähetetään etukäteen sähköpostitse Puistokoulun fysioterapeutille sekä ohjaavalle opettajalle.

Muut ohjaustilanteet hyväksytysti suoritetut (Valtti, ryhtitutkimiset, Haltija apuväline/ toimintavälinetutustumispäivä)

Arvioinnissa sovelletaan fysioterapeuttikoulutuksen yleisiä arviointikriteerejä.

Opintojaksosta kirjataan yksi numeroarvosana: käytännönkoe (1-5)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Harjoittelu yksilöllisesti ja pienryhmässä
Harjoittelu, Itsenäinen harjoittelu, Tehtävät, ohjaukset eri ohjaustilanteissa

Content scheduling

Harjoitustunteja on sekä ennen ohjattua harjoittelua että ohjatun harjoittelun jälkeen.

Practical training and working life cooperation

Lasten ryhtitutkimukset Kauppi Sport Centerissä yhteistyössä Ilves ry:n kanssa elo- syyskuussa.

Aktiivinen vastuullinen toiminta Valtti lapsen/nuoren kanssa yhteistyössä Vau:n kanssa.Valtti-ohjelma on Suomen Paralympiakomitean järjestämä hanke, jonka avulla pyritään löytämään erityistä tukea tarvitseville lapsille liikuntaharrastus.

Lapsiryhmien ohjaukset erityiskoululla (Puistokoulu) keskiviikko ja torstai aamuisin proakatemia- että perusryhmä.

Haltija apuväline esittely toteutetaan koululla tai tilanteen mukaan etäopetuksena.

Further information

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista aikuisten fysioterapian opintokokonaisuuksille. Harjoitustunneille osallistuminen on pakollista!

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätyssä suorituksessa opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla
sekä ohjaustilanteissa. Hän ei keskity harjoitteluun ja hänellä on poissaoloja harjoitustunneilta.
Opiskelijan perustiedot ja -taidot ovat puutteelliset.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna
- osoittaa niukkaa osaamista tietojen ja taitojen osalta harjoitusten toteutuksessa
- toimii ohjaustilanteissa ulkokohtaisesti ja kaavamaisesti
- perustelee toiminnan puutteellisesti
- valmistautuu tehtäviin puutteellisesti
- toimii epätarkoituksenmukaisesti ja yksipuolisesti

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti
- perustelee toimintaansa pääosin
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin pääpiirteittäin
- pystyy osittaiseen kliiniseen päättelyyn
- valmistautuu opetustilanteisiin huolellisesti ja järjestelmällisesti
- harjoittelee aktiivisesti hyödyntäen ohjausta

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa uutta tutkimustietoa
- hyödyntää aiemmin oppimaansa
- osaa määrittää fysioterapeuttisen diagnoosin ja pystyy kliiniseen päättelyyn
- harjoittelee aktiivisesti, osaa arvioida monipuolisesti harjoitteluaan, oppimistaan sekä osaa
perustella toimintaansa
- osaa toimia hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa ja toimii aktiivisesti avustajan
roolissa
- valitsee ryhmäohjaukseen tarkoituksenmukaisen ja lapsiryhmän voimavaroihin pohjautuvan
sisällön ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja roolit tarkasti
- tunnistaa ja osaa kuvata oman ammatillisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä

Go back to top of page