Encountering Clients of Social Services (3 cr)
Code: 7S00EL26-3007
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 29.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Sanna Keskikuru
- Jussi Kemmo
- Vesa Joutsen
- Minna Nurminen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Minna Nurminen
- Tags
- CONTACT
- Course
- 7S00EL26
Objectives (course unit)
Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.
Content (course unit)
- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Location and time
28.9.2022-31.5.2023
Exam schedules
Ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kolmeen kokonaisuuteen:
1) PAKOLLISET ja AKTIIVISET läsnäolot lähikerroilla - pakollisten poissaolojen osalta sovitaan mahdollisista korvaavuuksista oman pienryhmäopettajan JA ryhmän kanssa
2) pienryhmien oman yhteisöprojektin ja kontaktikerran suunnitteluun, toteutukseen JA esittämiseen osallistuminen aktiivisesti
3) henkilökohtaisen ammatillisen kasvun yhteenvedon hyväksytty tekeminen ja esittäminen opintojakson tavoitteet täyttäen
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
- pienryhmäpedagogiikka
- yhteistoiminnallisuus
- osallinen, kokemuksellinen ja dialoginen pedagogiikka
- prosessityöskentely (oman kasvun analyysi ammatillisen kasvun teemojen ja ryhmäprosessin kautta)
Vuosi koostuu sisällöllisesti ensimmäisen vuoden tapaan henkilökohtaisen kasvuprosessin dokumentoinnista vuoden aikana sekä vapaamuotoisesta portfolionyhteenvedosta ja esittelystä lukuvuoden päätteeksi.
2. lukuvuotena lähdemme viemään ryhmäprosesseja eteenpäin ammatillisen kasvun kuvion teemojen mukaisesti TOIMIMALLA. Pienryhmät suunnittelevat, toteuttavat ja raportoivat yhteisöprojektin, jossa opetellaan mm. Suunnitelmallisuutta, ja reflektointia toiminnan eri vaiheissa.
Learning materials
-henkilökohtaista kasvua ohjaavat materiaalit
-ennakkotehtävätekstit
-muu tarvittava materiaali
Student workload
Kokonaisuus: 3 op = 81 h
Lähiopetus: 56 h = 2 op
Itsenäinen kasvun prosessointi+ryhmätuotoksen teko 27 h = 1 op
Content scheduling
Syyskuu
29.8 Lukuvuoden aloitus, yhteisöprojektien orientaatio ja leirikoulun suunnittelu
14. - 15.9 Leirikoulu
23.9 Pienryhmissä yhteisöprojektin työstämistä
27.9 Teemana huono-osaisuus
Lokakuu
11.10 Pienryhmissä yhteisöprojektin työstämistä
28.10 Teemana arvot ja tunteet
Marraskuu
1.11 Pienryhmissä yhteisöprojektin työstämistä
16.11 Teemana yhteisön jäsenenä
Joulukuu
8.12 Vuosikurssien kohtaaminen 21SO ja 22SO
Tammikuu
9.1 Pienryhmissä yhteisöprojektin työstämistä
31.1 Teemana suunnitelmallinen työskentely
Yhteisöprojektien loppuun saattaminen ja raportointi 31.1.2023 mennessä
Helmikuu
7.2 Yhteisöprojektien esittely koko vuosikursille
Maaliskuu
10.3 Ennakkotehtävä Auttjan varjo
Harjoitteluorientaatio
Huhtikuu
17.4 Harjoittelun välireflektio
Toukokuu
19.5 Harjoittelun loppureflektio
24.-25.5 Portfolioiden palautukset, kauden päätös
Completion alternatives
Opintojaksoa ei voida lukea hyväksi, eikä suorittaa muilla tavoilla.
Practical training and working life cooperation
Pienryhmien Yhteisöprojektit on sidottu työelämään ja prosessi dokumentoidaan visuaaliseen muotoon, toteutetaan konkreettisesti viimeistään alkuvuodesta 2023. Projekti esitellään helmikuussa 2023 koko omalle vuosikursille ja digitaaliset esitykset palautetaan moodleen somekanavissa julkaisua varten.
Pienryhmätyöskentelyä hyödynnetään myös kevään harjoittelun ja viimeisten harjoittelujen osalta henkilökohtaisen osaamisen ja kasvun suunnittelussa.
Further information
-Pakottavat poissaolot sovittava etukäteen
-Oppimisympäristönä ryhmän kotisivu moodlessa
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- osaa jäsentää oman identiteetin merkitystä ja sosionomin roolia eettisessä asiakastyössä
- osaa reflektoida toimintaansa eri vaiheissa sekä teorian ja käytännön yhteyksiä asiakastyössä
- osaa arvioida omaa suunnitelmallisuuttaan ja yhteistyökykyisyyttään
- osaa analysoida itseään asiakkaan kohtaajana sekä työyhteisön jäsenenä.