Luovat ja toiminnalliset asiakastyömenetelmät II (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7S00EL54-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2021 - 17.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.01.2022 - 27.02.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosionomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 80
- Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Seija Hurskainen
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Vastuuhenkilö
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Ryhmät
-
20SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
- Opintojakso
- 7S00EL54
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
- osaa perustella toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä
- syventää tietojaan ja taitojaan luovien ja toiminnallisten menetelmien käytöstä asiakkaitten kanssa
- harjoittelee luovien menetelmien käyttöä vuorovaikutuksen ja asiakastyön menetelmänä
Sisältö (Opintojakso)
- Sosiokulttuurinen innostaminen luovissa menetelmissä
- Muistelutyö, albumityöskentely
- Kirjallisuuden ja kirjoittamisen käyttö asiakastyössä
- Draamailmaisu, tarinateatteri
- Saduttaminen/tarinoittaminen
- Musiikki, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu asiakastyössä
- Lastentarhanopettajan kelpoisuuden hankkiville oma toteutus.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hyväksytty: Opiskelija on osallistunut opintojakson kontaktiopetukseen ja suorittanut opintojaksolla vaaditut tehtävät.
Opiskelija tunnistaa ja soveltaa erilaisia luovia ja toiminnallisia menetelmiä. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen.
Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson kontaktiopetukseen eikä ole suorittanut opintojaksolla vaadittuja tehtäviä.
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Toteutetaan intensiiviviikkoina moduuleittain:
vko 4: Päihde- ja mielenterveys, ikäihmiset ja vammaistyö
vko 6: Nuoriso- ja aikuissosiaalityö
vko 8: Lapsi- ja perhelähtöinen työ, lastensuojelu