Bridge Engineering (5 cr)
Code: T300DI19-3004
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 17.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.02.2022 - 20.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
The main objective of the course is to outline the bridge as part of the traffic lane. Bridge structural design is not part of the course, but knowing the loads, quality requirements and construction methods of bridges provides a good basis for both design and construction work as well as bridge repair work.
The student learns to identify bridge types and knows the appropriate uses for them and is able to evaluate the economic span and construction method for each type. The student becomes familiar with the inspection of bridges, proper research methods and common repair methods.
Content (course unit)
Finnish bridges, loadings of bridges, types of bridges and their adaptation to different conditions, structures of bridges, building materials and functional requirements. Formwork, scaffolding, reinforcement and concreting work for cast-in-place bridges, as well as their quality requirements and methods of building the current pillar. Wood and steel bridges, use of elements in bridge construction.
Bridge Inspection System, Proper Testing Methods and Common Repair Methods.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to identify and define the basics of the course and solve simple questions
applications that are similar to the tasks being handled.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition to the above, the student is able to choose the most suitable one by applying and comparing different options
policy and justify their choices.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition to the above, the student has a comprehensive understanding of the course topics and their use
problem solving; and the ability to present, analyze, and justify logically handled issues and methods of solution
Location and time
Luennot lukujärjestyksen mukaan ja lisäksi excursiot.
Exam schedules
Tenttiajankohta vierailevien luennoitsijoiden osuudesta sovitaan erikseen.
Petri Lylyn osuus suoritetaan arvosteltavien harjoitustehtävien avulla.
Uusinta- ja korotustentti sovitaan niiden kesken, joita asia koskee.
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittamisessa edellytetään säännöllistä minimissään 70 % osallistumista oppitunneille ja excursioille.
Vierailevien luennoitsijoiden osuuden lopussa pidetään koe, Petri Lylyn osuus arvostellaan tehtävien perusteella.
Lisäksi edellytyksenä hyväksytylle suoritukselle on riittävä harjoitustöiden hyväksytty suoritus määrätyssä ajassa.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arvosanaan vaikuttavat kokeen lisäksi tuntiharjoitukset, harjoitustyö, tunneille osallistuminen ja tuntiaktiivisuus.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähi- ja etäopetus, tuntiharjoitukset, harjoitustyöt, opetuskeskustelut, opintoretket ja tentti.
Learning materials
Opiskelijoille annetaan sähköisesti erillinen opintomoniste (Tuni Moodle) sekä muut luentomateriaalit.
Lisäksi opiskelijan edellytetään tekevän myös omia muistiinpanoja tunnilla opetetusta asioista joita ei mahdollisesti ole sähköisissä luentomateriaaleissa.
Alan kirjallisuus.
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö muodostuu osallistumista opetukseen, harjoitustehtävien ratkaisusta sekä itsenäisestä työskentelystä joka on noin 27 tuntia opintopistettä kohden.
Content scheduling
Vierailevan luenoitsijan 3 op osuus.
Perustavoite on antaa opiskelijalle kokonaiskuva sillanrakennuksesta osana väylärakentamista sekä sillasta rakennusteknisenä elementtinä. Opintojakson jälkeen opiskelija:
• Tuntee siltoja koskevan nimikkeistön ja peruskäsitteet.
• Tunnistaa eri siltatyypit ja tietää niiden pääasialliset käyttökohteet.
• Tunnistaa siltarakenteiden osat ja tietää niiden tarkoituksen osana sillan rakenteellista toimintaa.
• Tietää yleisimmät siltojen rakentamismenetelmät
• Tuntee tavanomaisen betonisillan raudoitusperusteet
Petri Lyly 2 op osuus.
- siltojen korjaustarve ja kartoitus
- korjaus ja saneeraus aikataulutus
- kuntokartoitusharjoitus
- korjaus ja saneeraus menetelmät
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Excursiot ja vierailevat luennoitsijat yrityksistä.
Further information
Suomeksi
Opetus alkaa 4.2.2022
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnäolovaatimukset ei täyty.
Läsnäolovaatimukset täyttyvät, mutta osasuorituksia puuttuu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnäolovaatimukset täytetty, harjoitustyöt tehty hyväksytysti ja kurssin kokonaispisteistä saatu vähintään noin 40%.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kurssin painotettu yhteispistemäärä noin 60-85%, jonka lisäksi tyydyttävä -kohdassa esitetyt kriteerit läsnäolosta, harjoitustehtävästä ja tiedoista täyttyvät. Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä itsenäisesti ja ottaa vastuun myös ryhmän suoriutumisesta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä työelämästä sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisut. Opiskelija on erittäin motivoitunut ja ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta. Yhteispisteet kurssista yli noin 85%.