Siirry suoraan sisältöön

Game Business and Production (5 op)

Toteutuksen tunnus: IM00DS62-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2022 - 30.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2022 - 08.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
englanti
Paikat
15 - 30
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettajat
Pasi Pekkanen
Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
21MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
21TIKOGAME
21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Opintojakso
IM00DS62

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Student is able to perform the basic steps and tasks of a game production and also identify different kind of roles in a game development and production team. Student is able to know how to start up business and find out funding and identify the basics of the revenue models in game industry. He is also able to identify the publishing process.

Sisältö (Opintojakso)

Basics of game business and financing, game publishing, roles in game production, basics of game project management.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Basics of the subject.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student is able to recognize production management framework.
The student can describe the basics of project management in game production.
The student is able to identify different roles in a game development and production team.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student is able to recognize production management framework.
The student is able to identify the basics of the revenue models in game industry.
The student is able to know how to start up business and find out funding.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student is able to know the publishing process.
The student is able to know the basics of the game metrics.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Assignments

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Active participation to the classes. Assignment.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching. Assignment. Project working.

Oppimateriaalit

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5cr, about 135 working hours

Sisällön jaksotus

Lessons: Workshop & e-talks

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Industry visitors from local game companies.

Kansainvälisyys

Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.

Lisätiedot

Aimed for Game Academy students.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Assignment 1.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Assignments.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Assingments and active participation.

Siirry alkuun