Skip to main content

Data and Signal Analysis (5cr)

Code: 5S00EZ74-3001

General information


Enrolment period
29.11.2021 - 10.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2022 - 29.04.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Electrical and Automation Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Electrical Engineering
Teachers
Pasi Airikka
Harri Saarinen
Person in charge
Jarkko Lehtonen
Course
5S00EZ74

Objectives (course unit)

Opiskelija
- ymmärtää datan, signaalit ja niiden analysoinnin käsitteenä
- ymmärtää erilaisia datan ja signaalien analysontimenetelmiä ja niiden hyötyjä
- osaa käsitellä automaation tuottamaa prosessidataa
- osaa valita sovellettavat analyysimenetelmät
- osaa soveltaa analyysimenetelmiä automaatiossa
- oppii käyttämään vähintään yhtä ohjelmistoa datan ja signaalien analysointiin

Content (course unit)

Prosessidatan käsittely, digitaalinen signaalikäsittely, data-analyysi, automaatio.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija hahmottaa datan ja signaalit käsitteenä yksittäisten esimerkkien tai tapausten kautta. Opiskelija tunnistaa joitakin analyysimenetelmiä. Opiskelija ymmärtää datan esikäsittelyn ja tunnistamiensa analyysimenetelmien toimintaperiaatteet, käyttötavat ja sovellettavuuden ja osaa soveltaa menetelmiä suppeasti.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija hahmottaa datan ja signaalit käsitteenä yleisesti ja laajasti. Opiskelija tunnistaa useita analyysimenetelmiä. Opiskelija ymmärtää datan esikäsittelyn ja analyysimenetelmien toimintaperiaatteet, käyttötavan ja sovellettavuuden rajoitteineen ja osaa soveltaa menetelmiä laajasti.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija hahmottaa datan ja signaalit käsitteenä yleisesti ja laajasti. Opiskelija tunnistaa laajasti analyysimenetelmiä. Opiskelija ymmärtää datan esikäsittelyn ja analyysimenetelmien toimintaperiaatteet, käyttötavat ja sovellettavuuden rajoitteineen ja osaa soveltaa menetelmiä hyvin laajasti. Opiskelija osaa käsitellä dataa tehokkaasti ja tuntee menetelmien teorian.

Location and time

Teaching is as per on the time schedule by Lukkari.

Exam schedules

A failed course can be compensated by passing a new exam.

Assessment methods and criteria

Student performance assessment is based on completed home excercises and a passed exam.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Virtual teaching (theory), class-room teaching (exercises), home exercises, self-learning.

Learning materials

Lectures, notes made by a student, other referred material by a lecturer.

Student workload

The total working hours for passing the course is ca. 133 hours (5 cr x 1600/60 h/cr) of which a student has to allocate a major part for self-learning.

Content scheduling

The course involves teaching on a regular basis. The more detailed course structure is introduced in the first class and it will be available in the course information on Moodle afterwards.

Completion alternatives

None.

Practical training and working life cooperation

None.

International connections

The course involves no travelling abroad.

Further information

For passing the course, learning by doing home excercises on a continuous basis and self-learning are emphasized.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance does not exceed the minimum level.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance is within the limits for the grade 1-2.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance is within the limits for the grade 3-4.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance reaches the highest grade 5.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty suoritus: Opiskelijan kokonaispistemäärä jää hyväksytyn suorituksen pistemäärän alle.
Hyväksytty suoritus: Opiskelijan kokonaispistemäärä saavuttaa tai ylittää hyväksytyn suorituksen pistemäärän.

Go back to top of page