Siirry suoraan sisältöön

Ohjaus ja tuki osallisuuden rakentajana (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FO67-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Päivi Lehtonen
  • Katariina Hakala

Ryhmät

  • 22AEO
    Ammatillinen erityisopettajankoulutus 2022

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa sosiaalisen kestävän kehityksen merkityksen organisaation arjessa, opinto-ohjaajan ja erityisopettajan työssä ja yhteistyössä sekä arvioi sitä kriittisesti
- edistää sosiaalisen kestävän kehityksen mukaisia toimintatapoja ohjaustyössään, työyhteisössään ja monialaisissa verkostoissaan
- tunnistaa valtasuhteet toimiessaan asiantuntijana ja toimii tilanteissa eettisesti kestävällä tavalla.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten sosiaalisen kestävän kehityksen kokonaisuus huomioidaan opetus- ja ohjaustyössä organisaatio- ja yksilötasolla?
- Miten opiskelijan toimijuutta ja osallisuutta monialaisessa yhteistyössä vahvistetaan?
- Mitä asiantuntijuudella ja asiantuntijavallalla tarkoitetaan?
- Miten sosiaalista kestävää kehitystä voidaan edistää monialaisen yhteistyön avulla?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Arviointiasteikko

0-5