Siirry suoraan sisältöön

Lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisen tukeminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FO50-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Sissi Huhtala
  • Sari Hanska

Vastuuhenkilö

Sissi Huhtala

Ryhmät

  • 22AEO
    Ammatillinen erityisopettajankoulutus 2022

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää eri ikävaiheisiin liittyvät lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisen haasteet
- osaa käyttää tarkoituksenmukaisia menetelmiä eri-ikäisten oppijoiden tuen tarpeen arvioimiseen
- soveltaa työssään tutkittua tietoa kirjoitetun kielen ja matematiikan vaikeuksista
- löytää yksilölliset keinot tukea eri-ikäisiä oppijoita lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisessa.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten matemaattinen ajattelu sekä luku- ja kirjoitustaito kehittyvät?
- Miten lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisvaikeudet ilmenevät?
- Millä menetelmillä lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan tuen tarvetta voidaan arvioida?
- Miten eri-ikäisiä oppijoita tuetaan lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisen haasteissa?

Lisätiedot (OJ)

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Tampereen yliopiston kanssa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää eri ikävaiheisiin liittyvät lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisen haasteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- tietää eri ikävaiheisiin liittyvät lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisen haasteet
- osaa käyttää tarkoituksenmukaisia menetelmiä eri-ikäisten oppijoiden tuen tarpeen arvioimiseen
- löytää yksilölliset keinot tukea eri-ikäisiä oppijoita lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

tietää eri ikävaiheisiin liittyvät lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisen haasteet
- osaa käyttää tarkoituksenmukaisia menetelmiä eri-ikäisten oppijoiden tuen tarpeen arvioimiseen
- löytää yksilölliset keinot tukea eri-ikäisiä oppijoita lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan oppimisessa
- soveltaa työssään tutkittua tietoa kirjoitetun kielen ja matematiikan vaikeuksista.

Arviointiasteikko

0-5