Siirry suoraan sisältöön

Ympäristöprojekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: 5O00EX27-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Laboratoriotekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Laboratoriotekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Kaisa Lahti
  • Inka Honkala
  • Piia Kanto

Vastuuhenkilö

Eeva-Leena Tuominen

Ryhmät

  • 20LATE
    Laboratoriotekniikka 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- ottaa ympäristönytteitä
- analysoida ympäristönäytteitä
- osaa hyödyntää englanninkielisiä ohjeita
- dokumentoida laboratoriotyöt laboratoriotyöpäiväkirjaan ja raportoida työn ja tulokset työselostuksen muodossa
- tulkita tuloksia
- työskennellä projektissa

Sisältö (OJ)

- projektityöskentely
- ympäristönäytteenotto
- ympäristönäytteiden analysointi
- tulosten tulkinta ja raportointi

Esitietovaatimukset (OJ)

Spectrometry, Chromatography, Laiteanalytiikka, Laiteanalytiikan laboratoriotyöt

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ottaa, käsittelee sekä analysoi ympäristönäytteitä ja raportoi työnsä annettujen ohjeiden mukaan. Opiskelija osaa työskennellä turvallisesti laboratoriossa. Opiskelija osallistuu projektiryhmän toimintaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Edellisten lisäksi. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa ympäristönäytteiden oton, käsittelyn ja analysoinnin. Hän esittää analyysitulokset oikealla tarkkuudella ja osaa tulkita tuloksia sekä tehdä itsenäisesti johtopäätöksiä. Opiskelijan tehtävien vastaukset ja työselostukset ovat hyvin jäsenneltyjä ja osoittavat aihealueen hyvän hallinnan. Opiskelija osaa esitellä projektia. Opiskelija osallistuu aktiivisesti projektiryhmän toimintaan. Projektityö on saavuttanut sille asetetut tavoitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Edellisten lisäksi. Opiskelijalle on muodostunut kattava kokonaiskuva aiheesta. Opiskelija osaa tulkita saamiaan tuloksia monipuolisesti ja arvioida kriittisesti ja monipuolisesti niiden luotettavuutta. Opiskelija osaa raportoida tulokset asiantuntevasti ja lähdekirjallisuuteen nojautuen. Opiskelija osaa työskennellä ryhmässä tavoitteellisesti ja organisoida ryhmän toimintaa.

Aika ja paikka

Opetus toteutetaan vaihtelevasti verkossa, etäyhteydellä Zoomissa, kontaktitunteina TAMKilla ja kenttäolosuhteissa. Tarkemmat tiedot toteutuspaikoista kerrotaan kurssin aloitustunnilla sekä Moodlessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssista ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

-työskentely projektiryhmässä
-laboratoriotyö
-tehtävät (mm. verkkokurssit)
-raportit (vesi- ja maaperäanalyysiprojekti)
-suullinen raportointi (mm. esitykset, labrapalaverit)
-ryhmä- ja itse-arvioinnit

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Teoriatunnit, tehtävät, verkko-opetus, näytteenotto, laboratoriotyöskentely, raportointi
Kurssin pääasiallinen työskentelytapa on projektityöskentely ryhmissä.

Oppimateriaalit

Moodlessa jaettu ja kurssilla tehty materiaali, työohjeet (Moodle), SFS-standardit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaksi 1 op:n näytteenottokurssia (Moodle)
Luennot ja ryhmätyöt
Näytteenotto (kenttäviikko)
Laboratoriotyöt
Itsenäinen työskentely (suunnittelu, tehtävät ja raportit)

Sisällön jaksotus

Viikko-ohjelma on opintojakson alettua Moodlessa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson tunneilla on läsnäolovelvoite.