Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00CV46-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.05.2022 - 23.10.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.10.2022 - 07.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opettajat
- Tutta Tanttari
- Taija Karhe
- Vastuuhenkilö
- Taija Karhe
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
- Opintojakso
- NY00CV46
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan
Sisältö (Opintojakso)
Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen prosessi ja menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.
Aika ja paikka
Luennot toteutetaan etäyhteyksillä:
26.10. klo 12.30-16
2.11. klo 8.30-16
16.11. klo 12.30-16
7.12. klo 12.30-16
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus, kontaktikerrat etäyhteyksillä seuraavasti:
26.10. klo 12.30-16
2.11. klo 8.30-15.30
16.11. klo 12.30-16
7.12. klo 12.30-16
Oppimateriaalit
Sovitaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä. Suurin osa tästä työajasta käytetään palvelumuotoiluprojektiin, joka toteutetaan pienryhmätyöskentelynä.