Geometry and Vector Algebra (3 cr)
Code: 5N00EG72-3079
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering
Objectives (course unit)
Student is able to:
- understand basic terminology of geometry
- calculate areas and volumes of two- and three-dimensional objects
- apply vectors to technical problems
- perform calculations with complex numbers
Content (course unit)
Terminology of Geometry, Solving a Scalene Triangle, Areas and Volumes, Center of Mass of a Plane Region, Similarity, Scale, Vectors and Applications, Complex Numbers.
Prerequisites (course unit)
Orientation for engineering mathematics or similar skills.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student understands the basic concepts of geometry and vector calculations and is able to solve simple applications that are similar to the problems solved during the course. Student is familiar to different forms of complex numbers and is able to perform calculations with them. Justification of solutions and the usage of mathematical concepts may still be somewhat vague. Student takes care of his/her own studies and can cope with exercises with some help from the group.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition, student is able to solve basic geometrical problems and knows how to apply vectors to technical problems. Student can also explain the methods of her/his solutions. Mathematical notations and concepts are mainly used correctly. Student is able to solve the given exercises independently and also helps other students in the group.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition, student has an overall understanding of course topics. He/she can solve more demanding engineering problems and has the ability to present and justify the chosen methods of solution. Mathematical notations and concepts are used precisely. Student is motivated and committed to help the group to manage the course.
Location and time
Opetusajat ja paikat on ilmoitettu (TuniMoodlessa sekä) lukujärjestyksessä.
Exam schedules
Koe 11.11.2022.
Uusintakokeet:
1. uusintakoe 10.12.2022 klo 14.15-17.00 luokassa B2-37
2. uusintakoe 10.02.2023 klo 17.00-20.00 luokassa B2-35
Uusintakokeeseen ilmoittaudutaan sähköpostitse viimeistään uusintakoetta edeltävänä sunnuntaina.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Kotitehtävistä on mahdollista saada 1 piste / palautuskerta, yhteensä 7 pistettä. Kokeen maksimipistemäärä 33 pistettä. Yhteispistemäärä on täten 40 pistettä.
Arvosana määräytyy kotitehtävien ja kokeen yhteispistemäärän perusteella seuraavasti:
0 pistettä, arvosana 0
10 pistettä, arvosana 1
16 pistettä, arvosana 2
22 pistettä, arvosana 3
28 pistettä, arvosana 4
34 pistettä, arvosana 5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, harjoitukset ja kotitehtävät, videomateriaalit, tentti.
Learning materials
Opetusmonistetiedostot löytyvät Tabulasta
Tekniikan Kaavasto, Tammertekniikka; 2. tai uudempi painos
Symbolinen laskin TI-Nspire CX Cas tai vastaava
Student workload
Opetusta 8 * 3 tuntia sisältäen kokeen. Opiskelijan oletettu kokonaisajankäyttö 81 tuntia (27 tuntia / opintopiste)
Content scheduling
- Vinokulmainen kolmio
- Vektorit
-(Yhdenmuotoisuus ja mittakaava)
-(Ympyrä)
-Kompleksiluvut
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Jokaisen opetuskerran jälkeen annetaan kotitehtäviä, joista on mahdollisuus saada lisäpisteitä kokeeseen. Kotitehtävät palautetaan sähköisesti Moodleen. Katso kohta "Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet".
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Katso kohta "Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet".
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Katso kohta "Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet".
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Katso kohta "Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet".
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Katso kohta "Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet".