Mobiilipeliohjelmointi (6 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00EZ52-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 21.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.05.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO4Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
-
21TIKO3Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä, toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (35%) ja mobiilipeliprojektilla (65%). Harjoitukset
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented using documentation comments
- Tested in the real device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (lähi ja etä)
- Harjoitukset
- Käytettävyysosuus
- luennot ja harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet