Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipeliohjelmointi (6 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00EZ52-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 21.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 13.05.2022

Laajuus

6 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Sami Kojo
  • Jan Krebber

Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät

  • 21TIKO4
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
  • 21TIKO3
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.

Sisältö (OJ)

Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.

Esitietovaatimukset (OJ)

Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.

Lisätiedot (OJ)

Opintojaksolle erillinen hakumenettely.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.

Aika ja paikka

- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä, toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (35%) ja mobiilipeliprojektilla (65%). Harjoitukset

[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5

Projektin yleiset vaatimukset

- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented using documentation comments
- Tested in the real device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- Luennot (lähi ja etä)
- Harjoitukset
- Käytettävyysosuus
- luennot ja harjoitukset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet