eHealth and Digital Services (5 cr)
Code: 7H00FF49-3004
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 21.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 13.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Clinical Expertise and Development
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
- Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
- Teachers
- Hoitotyö Luennoitsija
- Jukka-Pekka Pirhonen
- Jaana Vainionpää
- Sari Himanen
- Person in charge
- Taru Manner
- Course
- 7H00FF49
Objectives (course unit)
The student
- is able to analyze and define the consepts of eHealth and digitalization
- is able recognize challenging development needs and is willing to solve them in their own actions and work environment
- is able to recognize opportunities of digital customership
- knows the basics of usability evaluation
- knows the basics of system integration
- know the basics of planning the process of digitalisation of services
Content (course unit)
- key concepts in the subject area
- digital development from the customer, organization and system vendor perspective
- health technology and digital services in Finland and internationally
- usability of digital services
- development of digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- is able to identify some key concepts in the theme
- is able to Identify customer work issues related to accessibility and digitalisation
- is able to identify health technology systems and their principles of functionality
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to define the key concepts of the topic
- understands the basics of customer-driven usability evaluation
- is able to identify challenges related to system integration
- is able to describe a practical problem and create a digital or technological solution to the problem
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to use fluently the key concepts of the subject and define their contents in different contexts
- masters the use of digital systems, customer-driven usability assessment and is able to describe development needs
- understands the progress of technology and digital services in Finland and internationally
- is able to apply creatively the practical problem they have described to solve an innovative problem digitally or using technology
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Osallistavat luennot, ryhmäkeskustelut opetuksen yhteydessä ja verkossa.
Verkkotehtävät.
Asiantuntijaluennot, alustukset
Soveltavaan osaamiseen liittyvä tehtävä.
Learning materials
Kurssin aikana moodlessa jaetut materiaalit
Student workload
5op opiskelijan työnä 135h
Lähi- tai etäopetusta, itsenäistä työskentelyä, työskentelyä ryhmissä
Practical training and working life cooperation
Oppimistehtävä on mahdollista tehdä työelämäyhteydessä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- Ei osaa määritellä alaan liittyvää käsitteistöä
- Ei tunnista järjestelmien käytettävyyden ongelmia
- Ei osallistu opetukseen, eikä palauta kehittämistehtävää
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
- tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
- tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
- ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
- tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
- Osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
- hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
- ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
- osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen