Skip to main content

eHealth and Digital Services (5 cr)

Code: 7H00FF49-3004

General information


Enrolment period
02.07.2022 - 21.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 13.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Clinical Expertise and Development
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
Teachers
Hoitotyö Luennoitsija
Jukka-Pekka Pirhonen
Jaana Vainionpää
Sari Himanen
Person in charge
Taru Manner
Course
7H00FF49

Objectives (course unit)

The student
- is able to analyze and define the consepts of eHealth and digitalization
- is able recognize challenging development needs and is willing to solve them in their own actions and work environment
- is able to recognize opportunities of digital customership
- knows the basics of usability evaluation
- knows the basics of system integration
- know the basics of planning the process of digitalisation of services

Content (course unit)

- key concepts in the subject area
- digital development from the customer, organization and system vendor perspective
- health technology and digital services in Finland and internationally
- usability of digital services
- development of digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to identify some key concepts in the theme
- is able to Identify customer work issues related to accessibility and digitalisation
- is able to identify health technology systems and their principles of functionality

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to define the key concepts of the topic
- understands the basics of customer-driven usability evaluation
- is able to identify challenges related to system integration
- is able to describe a practical problem and create a digital or technological solution to the problem

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to use fluently the key concepts of the subject and define their contents in different contexts
- masters the use of digital systems, customer-driven usability assessment and is able to describe development needs
- understands the progress of technology and digital services in Finland and internationally
- is able to apply creatively the practical problem they have described to solve an innovative problem digitally or using technology

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Osallistavat luennot, ryhmäkeskustelut opetuksen yhteydessä ja verkossa.
Verkkotehtävät.
Asiantuntijaluennot, alustukset
Soveltavaan osaamiseen liittyvä tehtävä.

Learning materials

Kurssin aikana moodlessa jaetut materiaalit

Student workload

5op opiskelijan työnä 135h
Lähi- tai etäopetusta, itsenäistä työskentelyä, työskentelyä ryhmissä

Practical training and working life cooperation

Oppimistehtävä on mahdollista tehdä työelämäyhteydessä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- Ei osaa määritellä alaan liittyvää käsitteistöä
- Ei tunnista järjestelmien käytettävyyden ongelmia
- Ei osallistu opetukseen, eikä palauta kehittämistehtävää

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
- tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
- tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
- ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
- tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
- Osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
- hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
- ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
- osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen

Go back to top of page