Orientation to the Profession (2 op)
Toteutuksen tunnus: 7Q00FS03-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2021 - 31.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2022 - 08.06.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Nursing
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Sairaanhoitajan kaksikielinen tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Virva Vasari
- Minna Metsäportti
- Taina Peltonen
- Virva Vasari
- Vastuuhenkilö
- Virva Vasari
- Ryhmät
-
22TOKASADegree Programme in Nursing, TOKASA
- Opintojakso
- 7Q00FS03
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa oman henkilökohtaisen opiskelupolun
- kykenee jatkuvasti uudistamaan osaamistaan ja oppimaan uutta
- osaa tunnistaa oman ammatillisen osaamisen tason
- ymmärtää kriittisen ajattelun merkityksen ammatillisen asiantuntijuuden kehittymisessä ja hoitotyössä
- osaa tuottaa asiatyylin tekstiä ja esityksiä TAMKin kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti
- tuntee sosiaali- ja terveydenhuollon keskeisimpien ammattiryhminen toimintakäytännöt ja niitä koskevan viranomaisvalvonnan perusteet
Sisältö (Opintojakso)
- kirjoitusviestintä
- asiantuntijuuden kehittyminen
- keskeiset lait ja asetukset sekä ammatillinen toiminta
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hyväksytty:
Opiskelija
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu henkilökohtaiseen opetussuunnitelmakeskusteluun
- ottaa osaa opettajatuutoritunneille ja suunnittelee aktiivisesti omia opintojaan
- tuntee sosiaali- ja terveysalan ammattien keskeisimmät tehtävät ja niiden vastuualueet
- tuntee sosiaali- ja terveysalan ammattien toimintaa ohjaavia keskeisimpiä lakeja sekä viranomaisvalvonnan periaatteita
Hylätty:
Opiskelija
- ei hallitse asiatyylisen tekstin tuottamista TAMKin ohjeiden mukaisesti
- ei suunnittele opintojaan/ opiskele aktiivisesti
- ei tunne sosiaali- ja terveysalan ammattien keskeisimpiä tehtäviä ja vastuualueita
- ei osaa sosiaali- ja terveysalan ammattien toimintaa ohjaavaa lainsäädäntöä eikä tunne sosiaali- ja terveysalan ammattien viranomaisvalvontaa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Orientaatioviikko, opettajatutortunnit, opiskelijatutortapaamiset, yksilölliset ja ryhmämuotoiset hopskeskustelut, luennot, infot, työpajat, seminaarit
Oppimateriaalit
Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelman (21SH) opetussuunnitelma
Yleissairaanhoitajan (180 op) osaamisvaatimukset. https://blogi.savonia.fi/ylesharviointi/2019/01/31/yleissairaanhoitajan-180-op-osaamisvaatimuslauseet-ja-sisallot-julkaistu/
Sairaanhoitajien eettiset ohjeet. https://sairaanhoitajat.fi/jasenpalvelut/ammatillinen-kehittyminen/sairaanhoitajan-eettiset-ohjeet/
Sairaanhoitajan kollegiaalisuusohjeet. https://sairaanhoitajat.fi/jasenpalvelut/ammatillinen-kehittyminen/sairaanhoitajan-kollegiaalisuusohjeet/
Lait
Laki potilaan asemasta ja oikeuksista 785/1992
Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä559/1994
Terveydenhuoltolaki 2010/1326
Laki terveydenhuollon ammattihenkilöstä
Valvira https://www.valvira.fi/
Sekä muu opettajan osoittama kirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 credits = 2 x 27 h = 54 hrs of student's work
Orientation to studies
Tutorteacher lessons
Individual study plan discussion 1h
Laws and act guiding professional activities
Written communication ( lesson and workshops 2 hrs in small groups )
Information search 2 hrs ( Independent and group work)
Sisällön jaksotus
Parts:
Professional development, ethics, norms, and laws 1 credit
Written communication 1 credit
Information search ( 2hrs) 0 credit
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
None
Lisätietoja opiskelijoille
Written communication is integrated into the course Holistic health promotion where one of the assignments is to write an essay
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Pass
The student
- is able to make a structurally intact, illustrative, case style and understandable problem-based text, in which the argumentation is convincing and diverse
- participates in the discussion of personal curriculum
- participates in the tutorial lessons and actively plans her/his own studies
- is familiar with the operational practices of the central professions in social and health care and the principles of their regulatory oversight.
Fail
The student
- is not able to write the text according to the guidelines of TUAS's written communication
- does not plan and implement his/her own personal study plan and does not study actively
- is not familiar with the essential tasks and responsibilities of the social and health care professions
- does not know the legislation regulating the social and health care professions.
- is not familiar with the supervision by authorities in the social and health professions.