Skip to main content

Development Project (5cr)

Code: 7K00BK71-3007

General information


Enrolment period
01.12.2021 - 10.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.01.2022 - 17.04.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Maija Korpikoski
Mari Laaksonen
Elisa Airikkala
Person in charge
Mari Laaksonen
Course
7K00BK71

Objectives (course unit)

Students
-apply research and experimental knowledge and create new knowledge to develop working life
-adopt a client-oriented development method in their work
- work as partners in various research projects and development programmes

Content (course unit)

Osaltaan toiminnallista, linkittyy syventävään välinnaiseen harjoitteluun (5 op = 4 viikkoa)

Prerequisites (course unit)

Passed Thesis

Location and time

Kevät 2022

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

Kehittämistehtävä arvioidaan numeraalisesti 0-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kehittämistehtävän tekeminen pareittain

Learning materials

Opiskelija perehtyy itse aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen

Student workload

5x 27h = 135h/opiskelija, 2 x 135h = 270h/kehittämistehtävätyöpari
Info ja orientaatio 10.1.2022, läsnäolovelvollisuus
Kehittämistehtävien yhteenveto/purku toteutetaan huhtikuussa (tarkka päivä ilmoitetaan myöhemmin), läsnäolovelvollisuus

Content scheduling

Kevät 2022

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Practical training and working life cooperation

Kehittämistehtävät tehdään työelämään tai hankkeisiin. Pääpaino vuonna 2022 on Tamkin hankkeissa, johon otetaan useita pareja: Digidia ja Tresilienssi.

International connections

-

Further information

Kehittämistehtävän ohjeet, raportointi- ja esittämistapa tulevat tarkentumaan 10.1.22 infossa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei osaa tunnistaa ja määritellä terveydenhoitajatyön kehittämiskohdetta
Ei ole laatinut ohjeiden mukaista kehittämistehtävän suunnitelmaa
Ei osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessia yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
Ei osaa raportoida kehittämistehtävä -prosessia annettujen ohjeiden mukaisesti
Ei ole esitellyt kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
Ei ole riittävässä määrin perehtynyt aihealuetta koskevaan tutkittuun ja kokemukselliseen tietoon
Kehittämistehtävän teoreettinen perusta on hatara ja sisältää virheellistä tietoa
Ei osaa huomioida asiakas -näkökulmaa terveydenhoitajatyön kehittämisessä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa ja määritellä työelämälähtöisen terveydenhoitajatyön kehittämiskohteen
Osaa laatia ohjeiden mukaisen kehittämistehtävän suunnitelman
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhdessä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
Osaa yhdessä työparin kanssa raportoida kehittämistehtävä -prosessin annettujen ohjeiden mukaisesti
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
Osaa kehittämisprosessissa soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa
Osaa tuottaa uutta asiakkaiden hyvinvointia edistävää tietoa terveydenhoitajatyön kehittämiseksi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa määritellä, rajata ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
Osaa suunnitella kehittämistehtävään sopivat menettelytavat ja perustella valintansa
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta ja sitoutuneisuutta osoittaen
Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia realistisesti ja rakentavasti
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia realistisesti ja luovasti
Osaa kehittämisprosessissa soveltaa arvioiden tutkittua ja kokemuksellista tietoa
Osaa tuottaa terveydenhoitajatyöhön uutta tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa analysoiden määritellä ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
Osaa perustellen valita kehittämistehtävään toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, joissa kokeillaan terveydenhoitajatyön uudenlaisia toimintamalleja
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta, joustavuutta ja rakentavaa työskentelytapaa osoittaen
Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia systemaattisesti ja reflektoivaa otetta käyttäen
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia innovatiivisuutta osoittaen
Osaa kehittämisprosessissa systemaattisesti soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa oman ja terveydenhoitajatyön ammatillisen kasvun välineenä
Osaa tuottaa monipuolista terveydenhoitajatyötä uudistavaa tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi

Go back to top of page