Terveydenhoitajan työn perusteet 2 (2 op)
Toteutuksen tunnus: 7K00CN29-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.10.2021 - 09.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.11.2021 - 06.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Maija Korpikoski
- Tuija Laakso
- Elisa Airikkala
- Paula Pajunen
- Vastuuhenkilö
- Paula Pajunen
- Pienryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä
- Opintojakso
- 7K00CN29
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-osaa käyttää työskennellessään ajankohtaista näyttöön perustuvaa tietoa ja osaa ottaa vastuun oman osaamisen ylläpitämisestä ja kehittymisestä
-osaa käyttää tarvelähtöisesti, taloudellisesti ja yhteiskuntavastuullisesti terveydenhoitotyön ryhmä- ja yhteisötason toimintatapoja ja työmenetelmiä
-kykenee itsenäiseen päätöksentekoon ja suunnitelmalliseen työskentelyyn ja osaa priorisoida työtään
-osaa edistää työssään yhteisöjen ja ympäristöjen terveyttä sekä kaventaa väestön terveyseroja
-osaa tunnistaa yhteiskunnassa tapahtuvia muutoksia ja omaksuu terveydenhoitajan aktiivisen yhteiskunnallisen tehtävän edistää väestön terveyttä
Sisältö (Opintojakso)
- terveydenhoitajatyön menetelmät ja työmuodot
- yhteisön- ja ympäristöterveyden periaatteet
- ammattillisen kasvu prosessi
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
sairaanhoitajavaiheen kliiniset ammattiopinnot ja anantomia ja fysiologia suoritettuna (135 op)
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa tammikuussa ja päättyy 27.2.2022
Orientaatio 10.1.2022 pakollinen läsnäolo.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
1. ympäristöterveys verkkokurssin tehtävien palautus 27.2.2022 mennessä
2. sosionomiopiskelijoiden kanssa yhteinen teemapäivä 23.2.2022
3. Monikulttuurisuustentti 15.02.2022
Monikulttuurisuuden uusinnat:
1. uusinta 22.3. 16.30-18, moodlessa
2. uusinta 20.4. 12.30-14, moodlessa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1. Verkkokurssin tehtävien tekeminen, numeraalinen arviointi 0-5
2. Moniammatillinen työskentely, pakollinen läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen tehtävien tekemiseen, hyväksytty / hylätty
3. Monikulttuurius tentti, numeraalinen arviointi 0-5
4. Pienryhmätyöskentely, annettujen tehtävien tekeminen, aktiivinen osallistuminen, hyväksytty/hylätty
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko- ja luento-opetus, monialainen yhteisoppiminen, kirjalliset tehtävät
Opintokojakso jakautuu 4 osaan:
1. Ympäristöterveys 1 op toteutuu verkkokurssina
2. Moniammattillinen yhteistyö 0,5 op teemapäivänä sosionomiopiskeljoiden kanssa 23.2.2022 pakollinen läsnäolo + lastensuojeluluento 4h
3. Monikulttuurisuus 0,5 op toteutuu luento-opetuksena.
4. Pienryhmätyöskentely
Oppimateriaalit
1. ympäristöterveys erillinen verkkokurssi, jossa tukimateriaalia
2. moniammatillinen yhteistyö, ennakkomateriaali
3. monikulttuurisuus, kirjallisuus tarkentuu ensimäisellä teoriatunnilla
Muu tunnilla osoitettu materiaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 x 27 tuntia on 54 tuntia opiskelijan työtä
1. ympäristöterveyden verkkokurrsi 27 tuntia itsenäistä työskentelyä
2. moniammatillisuus 8 tuntia työskentelyä + lastensuojeluluento 4 tuntia
3. monikulttuuriusuus 4 tuntia
Pienryhmätyöskentely kaksi lähtökohtaa
Itsenäinen työskentely
Sisällön jaksotus
Ympäristöterveys 10.1-27.2.2022
Moniammatillinen työskentely 23.2.2022
Monikulttuuurisuus 10.1 -27.2.2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
hyväksytty suoritus
Opiskelijan osoittama osaaminen on laaja-alaista ja perustuu tutkittuun tietoon. Osaa tarkastella asioita kokonaisvaltaisesti ja omaa laajan ennaltaehkäisevän ja asiakaslähtöisen otteen.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella