Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00FN23-3005
General information
- Enrolment period
- 17.01.2022 - 27.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.03.2022 - 05.06.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 52
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Maija Korpikoski
- Maiju Paldán
- Helena Vesaluoma
- Jenna Rintakuusi
- Person in charge
- Maija Korpikoski
- Course
- 7K00FN23
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Assessment methods and criteria
Itsenäinen tehtävä: Moodle-keskustelu hyväksytty/hylätty
Ryhmätyö: 0-5, videon esittäminen ja kirjallinen raportti
Itsenäinen tehtävä sekä opponointi voivat korottaa tai laskea numeroa
Myöhässä palautetut tehtävät vaikuttavat arvosanaan alentavasti
Kirjoitusviestintä: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakson tiedot päivittyvät orientaatioon mennessä.
Online luennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaarit
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Helsinki: Edita.
Helminen, J. (toim.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Vehviläinen, S. 2014. Ohjaustyön opas: yhteistyössä kohti toimijuutta. Helsinki: Gaudeamus Print. Saatavana myös e-kirjana.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta
Student workload
3x 27 h
Content scheduling
Osa 1: Teoria
Yksilötehtävä: Moodle-keskustelu
Ryhmätyö: ohjausvideon suunnittelu, kuvaaminen ja esittäminen seminaarissa sekä kirjallinen raportti (tätä samaa raporttia työstetään kirjoitusviestinnän pajassa)
Osa 2: Kirjoitusviestintä Kirjoitusviestinnän paja: 2h paja/pienryhmä. Pakollinen läsnäolo, poissaolo korvataan toiseen pajaan osallistumisella.
Further information
Kaikilla tunneilla läsnäolovelvollisuus.
Toteutussuunnitelma täsmentyy ennen toteutuksen alkua.