Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä (2op)

Toteutuksen tunnus: 7K00FN22-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2021 - 06.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2022 - 27.02.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 52
Koulutus
Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sirkku Haaranen
Vastuuhenkilö
Sirkku Haaranen
Opintojakso
7K00FN22

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

- Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on tutkimukseen perustuva kokonaiskäsitys sosiaali- ja terveydenhuollon toimintajärjestelmästä politiikan, käytännön ja käyttäjän tasoilla.
- Opiskelija tuntee hyvinvointivaltion toimintaperiaatteet sekä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmää ohjaavan lainsäädännön ja poliittisen ohjauksen keskeiset periaatteet.
- Opiskelijalla on perusymmärrys sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmästä muuttuvassa toimintaympäristössä. Hän tietää erilaiset palvelujen tuottamisen tavat ja niitä säätelevät talouden reunaehdot.
- Opiskelijalla on ymmärrys erilaisista sosiaali- ja terveydenhuollon ammateista ja näiden monialaisesta työskentelystä asiakkaiden hyväksi.
- Opiskelija osaa tarkastella palvelujärjestelmän toimintaa asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö (Opintojakso)

- sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän kokonaisuus
- kansallinen ja EU-tason säätely ja ohjaus
- palveluiden tuottaminen ja järjestäminen
- palvelujen integraatio ja monialainen työskentely
- asiakkaan rooli ja asema

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän käsitteitä ja osaa kuvata järjestelmän toiminnan pääperiaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija osaa eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän palvelujen järjestämistä ja vastuita organisaatioiden näkökulmasta

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelijan osaa kuvata ja eritellä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän palvelujen soveltuvuutta ja järjestämisen tapaa asiakkaan yksilöllisiä tarpeita vastaavasti.

Aika ja paikka

Suoritus ajalla 18.1.2022 -27.2.2022

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojakson suoritus koostuu itsenäisten ja pienryhmätehtävien tekemisestä (S) ja arvioitavasta reflektoivasta esseestä (1-5). Kurssitehtävät on suoritettava ja lopputehtävä palautettava 27.2. mennessä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kooostuu itsenäisten tehtävien suorittamisesta hyväksytysti (S) ja reflektoivan esseen (1-5) arvioinnista.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkkokurssi, joka toteutuu itsenäisenä verkkokurssina. Kurssiin sisältyy pienryhmätehtäviä ja itsenäisiä tehtäviä.

Oppimateriaalit

Kurssin oppimateriaali löytyy kurssin moodle -alustalta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin 2op koostuvat opiskelijan itsenäisestä aineistoihin perehtymisestä, ryhmätehtävien ja itsenäisten tehtävien tekemisestä. 2op= 54h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Osa 1 itsenäiset ja ryhmätehtävät
Osa 2 kokoava essee

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän käsitteitä ja osaa kuvata järjestelmän toiminnan pääperiaatteita.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän palvelujen järjestämistä ja vastuita organisaatioiden näkökulmasta

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kuvata ja eritellä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän palvelujen soveltuvuutta ja järjestämisen tapaa asiakkaan yksilöllisiä tarpeita vastaavasti

Siirry alkuun