Music Pedagogue 1 (5 cr)
Code: 2X00ER54-3003
General information
- Enrolment period
- 11.06.2021 - 01.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2021 - 12.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Mirja Kopra
- Janne Malinen
- Pekka Ahonen
- Course
- 2X00ER54
Objectives (course unit)
Student can perceive the possibilities of the basics of music and teaching with net in music education. He get aquaintance in rhytmics, making own music, improvisation, composing and he can recognize to use them in his own teachin
Students have an understanding of the duty field of a music instructor and makes connections of that into their own work as a music instructors.
Content (course unit)
The basics of music:
Rhytmics and creativity in basic music elements specially in elementaty art teaching.
The course will cover the following topics: group dynamics in music instruction, the history and current state of music education, various music learning situations and places, and methodology of music instruction (individual/group).
Students plan various learning situations taking advantage of the range of different areas of studies in the course
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija on osallistunut riittävästi opintojakson toteutukseen ja tehnyt siihen liittyvät tehtävät. Hän on osoittanut taitoa olla pienryhmätyöskentelyssä aktiivinen ja osallistuva jäsen.
Hylätyssä suoritetuksessa jokin osa-alue ei toteudu ja opiskelijan on täydennettävä osaamistaan opettajan esittämällä tavalla.
Exam schedules
Opintojaksoon ei liity tenttejä. Uusinta tapahtuu seuraavassa vastaavassa toteutuksessa.
Assessment methods and criteria
Arviointia tehdään koko opintojakson aikana. Arvioinnin perusteena on opiskelijan osallistuminen opetukseen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opetus perustuu vahvasti toiminnallisuuteen. Opiskelijoiden on tarkoitus päästä kokeilemaan asioita pienryhmissä ja yksitellen. Käytössä ovat erityisesti luovat metodit.
Learning materials
Materiaalista sovitaan opettajan ja kanssa. Pääosin käytössä on opettajan omat materiaalit ja opiskelijoiden tuottamat materiaalit.
Student workload
Opintojaksolla edellytetään läsnäoloa 80 % lähiopetuksesta.
Content scheduling
1 op: luovuus ja luovat metodit opetuksessa syksyllä 2019
4 op: musiikkikasvatuksen historiaa, opetuksen toteuttaminen erilaisissa oppimispaikoissa, omat opetuskokeilut ja materiaalin tuottaminen
Luovuus ja luovat metodit opetuksessa:
5.11. yhteiseminaari Tampereen yliopiston ja TAMKin opettajankoulutusten kanssa- verkkotapahtuma
3.12. Rytmiikkaa - P2-02
10.12. Taiteen perusopetuksen musiikin laajan oppimäärän ops-perusteet 2017 ja niiden kautta tulleet muutokset opetuksen sisältöön - etätoteutus
17.12. Kehollisuus musiikissa ja kaikkea toiminnallista, etätehtävien purku - P2-02
13.1. Opintojakson sisältö, pienryhmien jakaminen, musikaalisuus, opettajan etiikka
20.1. Kansanmusiikki, uramahdollisuuksista
27.1. Pienryhmäesitykset, sotilasmusiikin historiaa, ryhmäytyminen
10.2. Pienryhmäesitykset, kestävä kehitys
17.2. Pienryhmäesitykset, muita aiheita
24.2. Opintojakson päätös, tehtävien kertaus, muita aiheita
Completion alternatives
Sovitaan ainoastaan erityistapauksessa vastaavan opettajan kanssa.
Practical training and working life cooperation
Opetuksen pohjana on erityisesti taiteen perusopetuksen musiikin laajan oppimäärän oppilaitosten toimintatavat ja sisällöt.
International connections
Materiaalista osa voi olla kansainvälistä. Sisällöt ovat verrannollisia kansainväliseen toimintaan.
Further information
Edellyttää pohjaosaamiseksi musiikkiopiston oppimäärää vastaavaa osaamista. Pohjaosaaminen testataan opintojakson alkaessa.