Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen praktikum 4 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00CG34-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.06.2021 - 31.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2021 - 11.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
6 - 50
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Opettajat
Petri Antikainen
Jari Salmela
Markus Hohti
Anniina Lehto
Mika Väyrynen
Pekka Ahonen
Sini Vahervuo
Risto Kyrö
Markus Yli-Jokipii
Opintojakso
2X00CG34

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Instrumenttipedagogiikka: Opiskelijan kykenee laatimaan tavoitteellisia ja oppijoille sopivia oppitunteja tai projekteja vaativalla tasolla niin tiedollisesti kuin taidollisesti. Opiskelijalla on valmius toimia erilaisissa oppimisympäristöissä. Hän osaa toimia opettajana monipuolisesti eri-ikäisten harrastajien parista aina ammatilliseen koulutukseen asti. Opiskelijan professio-identiteetti on vahvistunut opettajana.

Musiikinteoriapedagogiikka (sekä laaja-alainen musiikkipedagogiikka että säveltäminen): Opiskelija kykenee toimimaan ammatillisen koulutuksen kentällä asiantuntijaroolissa. Hänellä on valmiuksia toimia erilaisissa toimintaympäristöissä, kehittää niitä ja muokata omaa opetustaan kohteen mukaisesti. Hän huomioi omassa toiminnassaan myös kestävän kehittämisen periaatteet.
Opiskelijalla on omaksunut työelämätaitoja, yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinoja ja käyttää niitä työhyvinvointia edistävästi. Hän osaa toimia monikulttuurisessa ympäristössä.

Kuoronjohtopedagogiikka: Opiskelija osaa korkeatasoisen kuoron taiteellisen kehittämisen menetelmiä. Opiskelija osaa laatia monipuolisia ohjelmistokokonaisuuksia ja pitkäkestoisia projekteja eri tasoisille ja eri tyylisille kuoroille ja kuoromuodoille. Hän hallitsee eri tyylikausien ohjelmistojen harjoittamisen erityistaitoja. Opiskelija osaa toimia kuoromestarina ooppera- ja orkesterituotannoissa. Opiskelijan oma ammatillinen identiteetti kuoronjohtajana on vahvistunut.

Sisältö (Opintojakso)

Seminaarityöskentely ja siihen liittyvien tehtävien suorittaminen.

Aika ja paikka

Syyslukukausi: Opetusajankohta ja -paikka sovitaan substanssipedagogiikan opettajan kanssa. Kevään aikana tehtävään työelämäprojektiin littyen pidetään asiantuntijaluennot.
Kevätlukukausi. Opetus toteutetaan yhteistyössä pedagogisen verkoston oppilaitosten kanssa tammikuun ja maaliskuun välisenä aikana.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan koko opintojakson ajan. Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen opintojaksolla, työelämäyhteyksien hoitaminen ja annettujen tehtävien suorittaminen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, demonstraatiot, tehtävät, keskustelut.

Oppimateriaalit

Sovitaan opettajien kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson lähiopetus on 1 op,opiskelijan itsenäinen työskentely 1 op.

Sisällön jaksotus

Sovitaan opettajien kanssa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-menettelystä tulee neuvotella opettajatuutorin kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Puolet opintojaksosta toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa.

Kansainvälisyys

Osa materiaalista voi olla kansainvälistä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksyttyyn suoritukseen tarvitaan aktiivinen osallistuminen opintojakson lähiopetukseen, annettujen tehtävien suorittaminen annetussa aikaraamissa ja työelämäyhteyksien hoitaminen asianmukaisesti.
Hylätyssä suorituksessa jokin osa-alue ei toteudu.

Siirry alkuun