Basis of the Supervisory Work (5 cr)
Code: 3H00DP33-3006
General information
- Enrolment period
- 09.06.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The aim of the course is to familiarize students with the basics of supervisory work and to give them an idea of what supervisory work is.
After completing the course the students:
- know the most important elements of supervisory work and understand their significance
- are able to work in daily supervisory situations
- know how to design and develop the supervisory work in practice
- are able to work as part of an organization.
Content (course unit)
What is the supervisor work?
How are the orientation and recruiting work done in practice?
How to act in the most common supervisory situations?
What is the significance of the development discussions?
How is organizational competence developed?
What do the performance management and change management mean? What is quality management?
How are the organization and individual motivated?
Why is the communication an important part of supervisory work?
How do the organizational structures support the supervisory work and management / lead-ership?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows the duties related to the supervisory work and is able to name the differ-ent parts of the work. They know different practices of the supervisory work.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to work according to the instructions in the situations related to the basic supervisory work. They can choose different ways of working and know how to apply the learning outcomes in HR and supervisory work in practice
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands the complexity of supervisory work and is able to apply the issues they have learned about the leadership in practice. They are able to develop the supervisory work and to combine the issues of the various areas to form a coherent entity.
Evaluation methods and criteria
Ryhmätehtävä kummiyrityksestä ja sen esitys 50%
Yksilötehtävä (Aloittavan esimiehen työkalupakki) 50%
Myöhästyminen tehtävien palautuksissa laskee kurssin kokonaisarvosanaa max. yhdellä numerolla
Huom! Myös hyvin/huonosti tehty opponointi voi vaikuttaa ryhmän arvosanaan
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kokonaisuus pitää sisällään lähiopetusta, etätapaamisia ja itseopiskelutehtäviä sekä ryhmtehtävän.
Learning materials
Moodlen materiaalit ja oheislukemistot
Practical training and working life cooperation
kummiyritysprojektin toteutus pienryhmissä
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut tapaamisiin eikä annettujen tehtävien suorittamiseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on on osallistunut toteutuksen tehtäviin ja tapaamisiin. Hän osaa määritellä esimiestyön keskeiset tehtäväkentät.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tapaamisiin. Hän tuntee eismiestyön keskeiset käsitteet ja tehtäväkentän ja osaa kuvailla nämä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tapaamisiin. Hän tuntee eismiestyön keskeiset käsitteet ja tehtäväkentän ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.Hän ymmärtää osa-alueiden merkityksen esimiestyössä ja osaa arvioida niiden toimivuutta. Opiskelija osaa pohtia omaa toimitaansa esihenkilönä eri näkökulmista.