Elementary French (5 cr)
Code: 3H00EM69-3003
General information
- Enrolment period
- 02.05.2022 - 28.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2022 - 19.10.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
European competence level A1
Target group: beginners or those with comprehensive school studies in the languageIn the second foreign language course, the student learns the language used in the most common situations of working life, basic structures of the language and business culture(s) of the target language area.
The student
- will be able to understand and speak the language in the most common situations of working life
- will be able to understand and communicate the main information concerning businesses and workplace
- will be able to use the basic structures of the language
- will know cultural differences and ways of interaction in the language area, and will be able to take them into consideration in his/her work.
Content (course unit)
How to communicate in the most common situations of working life?
How do cultural differences and different business cultures affect oral communication?
What are the characteristics of oral communication?
What do I need to know about the country/countries in which the language is spoken?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- will be able to introduce himself and tell about his studies
- will manage the most common everyday situations in oral communication in an understandable way
- will be able to use the basic vocabulary and structures
- will need a lot of support in communication
- will manage rather well the basics of the French pronunciation.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- will be able to introduce himself and tell about his studies in a clear and understandable way
- will manage rather well the most common everyday situations in oral communication
- will be able to use the basic vocabulary and structures in an adequate and correct way
- will manage fairly well the basics of the French pronunciation.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- will be able to introduce himself and his interests more broadly
- will manage well the most common everyday situations in oral communication
- will be able to use the basic vocabulary and structures in an adequate and correct way
- will manage well the basics of the French pronunciation.
Location and time
Katso toteutusaikataulu Pakista tai lukkarikoneeesta.
Pääsääntöisesti ma klo 8.15 - 10.45 ja ke klo 17.00 - 20.00.
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa. Uusintamahdollisuudet toteutetaan opintojakson jälkeen Examissä sähköisesti. Opintojakson aikainen tentti on ke 21.9. klo 17.00-19.00 luokassa F1-23.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arvosanaan vaikuttavat
- kirjallinen tentti 30%
- suullinen esitys 30%
- verkko- ja ääntämistehtävät 10%
- jatkuva näyttö 30%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus luokassa, ohjattu verkko-opiskelu ja etäopetus Zoomilla.
Opintojakson opetuskieli on suomi. Opetustilanteissa käytetään lisäksi ranskaa, kun se on oppimisen kannalta perusteltua ja relevanttia.
Learning materials
Oppikirja: Tiina Martikainen & Marjaana Mäkelä: Parfait ! 1 Ranskaa aikuisille (Otava) ja opettajan Moodleen tallentama lisämateriaali.
Student workload
Lähi-, etä- ja verkko-opetus: 48h
Omaehtoinen työskentely: 87h
Yhteensä 5 x 27h = 135h
Completion alternatives
Sovitaan tapauskohtaisesti opettajan kanssa
International connections
Opintojakson lopussa keskustellaan kv-vaihto-opintomahdollisuuksista ranskaa puhuvissa maissa ja esitellään TAMKin vaihtokorkeakouluja näillä kohdealueilla.
Further information
Ranskan alkeiskurssi on tarkoitettu opiskelijoille, jotka eivät ole aiemmin opiskelleet ranskaa lainkaan tai ovat opiskelleet ranskaa peruskoulussa korkeintaan 2 vuotta ja/tai pari lukiokurssia.
Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus. Lähi- ja Zoom-opetuksesta voi olla poissa korkeintaan kolme kertaa opintojakson aikana. Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä tai muilla suoritteilla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei täytä läsnäolovelvollisuutta ja/tai suorita hyväksytysti opintojakson suoritusvaatimuksissa mainittuja osioita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija selviytyy opintojaksolla käsitellyissä helpoissa kielenkäyttötilanteissa välttävästi ja kykenee tuottamaan lyhyitä, usein vaikeasti ymmärrettäviä lauseita. Opiskelija kykenee käyttämään opintojakson keskeisiä rakenteita ja sanastoa välttävästi.Opiskelija tuntee kielialueen tapakulttuuria.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on valmius soveltaa oppimaansa uusiin kielenkäyttötilanteisiin. Opiskelija hallitsee melko hyvin opintojakson keskeisen sanaston ja rakenteet. Puhe on pääosin ymmärrettävää, mutta käsiteltyjen rakenteiden käyttö on horjuvaa. Kieli sisältää perussanastoa ja hieman työyhteisön kielenkäyttötilanteissa tarvittavaa sanastoa. Opiskelija huomioi kielialueen tapakulttuuria omassa toiminnassaan kielellisissä perustilanteissa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija selviytyy hyvin arkielämän helpoista peruskielenkäyttötilanteista ja kykenee välttämään viestejä onnistuneesti vastaanottajalle. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson keskeisen sanaston ja rakenteet ja tuntee jonkin verran työyhteisön peruskeskustelutilanteiden sanastoa. Opiskelija hyödyntää tapakulttuurin tuntemusta omassa toiminnassaan. Opiskelija hoitaa hyvin annetut tehtävät ja asenne opiskeluun on positiivinen.