Raaka-aineesta palvelutuotteeksi (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ54-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.09.2022 - 23.10.2022
Ajoitus
24.10.2022 - 31.12.2022
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaana Sahlsten
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Jaana Sahlsten
Ryhmät
-
22MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- valita raaka-aineet, oikeat menetelmät ja laitteet elämyksellisen palvelutuotteen aikaansaamiseksi huomioiden asiakkaan ravitsemukselliset tarpeet
- käyttää vakioitua ruokaohjetta
- ymmärtää ruokapalvelutoiminnan kokonaisuutena ja osaa toteuttaa palvelun liikeidean mukaisesti ja kannattavasti
Sisältö (OJ)
MITÄ osaamista tarvitaan, jotta voi tuottaa ruokapalveluja?
MIKSI ja millaista tuotetuntemusta ja menetelmien hallintaa tarvitaan ruokapalvelun tuottamisessa?
MITEN ruokapalvelun laatua voidaan arvioida?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää palvelutoimintojen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan palvelutuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan periodissa 2.
Torstai 27.10. - lauantai 29.10 toteutetaan etänä Zoomissa
Perjantai 18.11. - lauantai 19.11. toteutetaan lähiopetuksena kampuksella
Perjantai 16.12. - lauantai 17.12. toteutetaan etänä Zoomin kautta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-käytännön harjoitukset
-tiimitehtävät
-henkilökohtaiset tehtävät
Oppimateriaalit
Sovitaan opintojakson alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työkuorma on yhteensä 270h
Ennakkotehtävä 54h
Tiimin oppimistehtävä 108h
Muut tehtävät108h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT monimuodon yhteisen AHOT ajankohdan yhteydessä 20.8.2022.
Hakemus HyväHot -järjestelmän kautta (Jaana Sahlsten).