New Solutions (10 cr)
Code: 8T00DQ72-3002
General information
- Enrolment period
- 16.11.2021 - 07.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 07.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 7 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business
Content (course unit)
WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Professional participation has not been active. There are shortcomings in the development work. New research data and articles have been scarcely utilised in the work. From the development work, it can be interpreted that the student has not fully internalized the issue. There is little self-reflection in the work. The development work has been presented to the whole group and implemented according to plan. The scope of the work is not proportional to the resources of the course.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Professional participation has been at a good level. The development work has been successful. The mission has been accomplished and the plans have been followed. New research data and articles have been utilised. The work has been accompanied by one's own reflection. From the development work, it can be interpreted that the student has internalized the matter. The development work has been presented to the whole group and implemented according to plan. The scope of the work is proportional to the resources of the course.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The professional involvement has been commendable. The development work has been very successful. Clear and diverse handling of the matter and workable plans. New research data and articles have been utilised in a wide range of ways. To its credit, the work has been accompanied by one's own reflection. From the development work, it can be interpreted that the student has internalized the matter and mastered it. The development work has been properly presented to the whole group and carried out according to plan. The scope of the work is proportional to the resources of the course.
Location and time
Kehittäminen ja kirjallisuus lähi- ja etäopetuksena maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin periodissa 3 keväällä 2021.
Exam schedules
Kirjallisuustentti 9.2.2021 klo 12-13
1. uusintatentti 23.2.2021 klo 14-15
2. uusintatentti sovitaan tarvittaessa pidettäväksi viikolla 10.
Evaluation methods and criteria
Arviointimenetelmät
-hyväksytty kehittämistehtävä (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
-ammatillinen osallistuminen (luennot/etä- ja tiimityöskentely, paneelikeskustelu, itse- ja vertaisarviointi), (1-5), 3,5 op, 35 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 1,5 op, 15 % koko opintokokonaisuudesta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
Harjoitukset
Kehittämistyö
RESTO TALK -paneelikeskustelu (kirjallisuus)
Kehittämistyön esittely toimeksiantajalle
Tentti
Learning materials
Opintojakson Moodleen kerätään oppimateriaalia ja kirjallisuussuosituksia. Opintojakson alussa kannattaa tutustua alla oleviin orientoiviin materiaaleihin.
Linturi, R. & Kuusi, O. 2018. Suomen sata uutta mahdollisuutta 2018—2037. Yhteiskunnan toiminta-mallit uudistava radikaali teknologia. Eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan julkaisu 1/2018. https://www.eduskunta.fi/FI/valiokunnat/tulevaisuusvaliokunta/julkaisut/Sivut/suomen-sata-uutta-mahdollisuutta-2018-2037.aspx
Dufva, M. 2018. Ennakoinnin peruskäsitteet haltuun ja kolme vinkkiä ennakointiviidakkoon. Blogi. https://www.sitra.fi/blogit/ennakoinnin-peruskasitteet-haltuun-ja-kolme-vinkkia-ennakointiviidakkoon/
Hungry for Finland in association with Visit Finland. n.d. Suomen ruokamatkailustrategia 2020—2028 – yhdessä tekoja luonnosta ammentaen, toimenpiteet 2020—2023. http://www.hungryforfinland.fi/suomen-uusi-ruokamatkailustrategia-2020-2028-julkaistu
Student workload
Opintojakson laajuus on 10 op, joka tarkoittaa 10 x 27 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Lähi- ja etäopetusta on
- maanantaisin 9-15
- tiistaisin 9-15 ja
- keskiviikkoisin 12-16
Opintojakson ensimmäinen viikko toteutetaan etänä Zoomissa, TAMKin koronaohjeistusten etäopetussuosituksen mukaan 16.1. saakka.
Aloitus ma 10.1. klo 9-15, ti 11.1. klo 9-15 ja ke 12.1. klo 12-16
ZOOM-linkki
https://tuni.zoom.us/j/67292386466?pwd=UTNLT290N3pOYTRnREJRaWdnb3VWZz09
Meeting ID: 672 9238 6466
Passcode: 082411
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena, mikäli koronatilanne sen sallii.
Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa opintojakson alkaessa.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Practical training and working life cooperation
Tiimeissä tehtävä kehittämistyö on toimialan tarpeesta lähtevä työ.
HUOM! Kehittämistyö voi olla konkreettinen tutkimus tai tutkimus + soveltava projekti.
International connections
Opintojaksolla käytetään myös englanninkielistä materiaalia.