Asiantuntijaluennot (5 op)
Toteutuksen tunnus: A-AIT26-2003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.08.2009 - 06.09.2009
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.08.2009 - 02.06.2010
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Opettajat
- Maritta Hoffrén
- Opintojakso
- A-AIT26
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Antaa opiskelijalle mahdollisuuden integroida opiskeluunsa TAMK:n tarjonnassa olevat asiantuntijoiden vierailuluennot ajankohtaisista aiheista koskien työelämää, johtamista, ICT:tä ja liike-elämää ja näin kartuttaa osaamistaan ja tietämystään em. alueilla.
Sisältö (Opintojakso)
Opiskelija voi suorittaa asiantuntijaluentoja myös työhönsä liittyvillä koulutuksilla, joiden sisältö on perusteltavissa opiskelun kannalta ja tulokset ovat todennettavissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pääasiallisesti 27 h työpanos (seminaain ym. kuuntelu + oppimistehtävä) vastaa 1 op. Oppimistehtävän arvioinnissa huomioidaan sisältö (asiantuntijuus), raportin ulkoasu ja luettavuus.
Opiskelija voi sisällyttää asiantuntijaluentoja tutkintoonsa max 5 opintopistettä, minimi opintopistemäärä yhdestä oppimistehtävästä on 1 op.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
referaatti/essee|kenttätyöskentely (sis. opintoretket)
Oppimateriaalit
Oppimistehtävää kirjoittaessaan opiskelija voi tutustua ko. aihepiirin kirjallisuuteen, lehtiin tms. muuhun materiaaliin ja peilata kuulemaansa niihin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö koostuu pääosin asiantuntijaluentojen seuraamisesta ja oppimistehtävän suorittamisesta.
Sisällön jaksotus
1. Opiskelijalla on tiedossa ICT-alan tilaisuus (koulutus, seminaari jne), johon hänellä on mahdollista osallistua ja jonka aihe sopii koulutusohjelman oppimistavoitteisiin.
2. Opiskelija ottaa yhteyttä asiantuntijaluentojen vastuuopettajaan viimeistään 3 vkoa ennen tilaisuutta, mahdollisesti ehdottaa seminaarin yms. ohjelmasta hänelle mielenkiintoisia ja ajankohtaisia ICT-alueen luentoja seurattavaksi. (Hyvä on esim. lähettää tilaisuuden ohjelma sähköpostitse vastuuopettajalle).
3. Vastuuopettaja ja oppilas sopivat oppimistehtävästä.
4. Opiskelija osallistuu seminaarin ym. luennolle tai luennoille, tekee tarvittavia muistiinpanoja, arvioi kuulemaansa jne.
5. Opiskelija laatii oppimistehtävän. (Esim. kirjoittaa omin sanoin raportin kuulemastansa ja arvioi raportissa kuulemaansa mahdollisesti peilaten asioita omaan tuttuun ympäristöön, esim. työelämään. 1 op:een raportin pituus on noin 6 - 10 sivua).
Raportti kirjoitetaan TAMKin raportointiohjeen lyhyille raporteille tarkoitetun ohjeen mukaisesti.
6. Opiskelija palauttaa oppimistehtävät vastuuopettajalle moodleen viimeistään 3 viikkoa tilaisuudesta.
7. Vastuuopettaja arvioi oppimistehtävät. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota raportin sisältöön, oppilaan asintuntijuuteen, raportin luettavuuteen mm. ulkoasuun. Arvioinnissa vastuuopettajan on toki mahdollista olla antamatta opintopisteitä oppimistehtävästä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelija voi saada opintosuorituksia osallistumalla työelämän (esim. työnantajansa) organisoimalle asiantuntijaluennolle, tai työhönsä liittyvään koulutukseen.
Lisätietoja opiskelijoille
Ajankohta
Myös 1.8.2010 - 31.5.2011.
Oppimistavoitteet
Syventää ICT:n, liiketoiminnan ja/tai johtamisen tuntemusta
Saa työelämän tuntemusta
Oppii poimimaan oleellisen tiedon esitelmästä, koulutuksesta yms. ja oppii ilmaisemaan oppimansa kirjallisesti
T&K osuus
aikuis (ja nuoriso)
Toteutustapa
Itsenäinen työskentely. Suorituksesta sovittava etukäteen vastuuopettajan kanssa esim. sähköpostitse tai puhelimitse viimeistään 3 vkoa ennen tilaisuutta. Opiskelijan on hyvä lähettää tilaisuuden ohjelma sähköpostitse vastuuopettajalle ja ehdottaa tilaisuuden ohjelmasta hänelle ajankohtaisten ja sopivien esitelmien kuuntelemista.