Siirry suoraan sisältöön

Digitaaliset järjestelmät toiminnan johtamisessa (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ60-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.09.2022 - 14.10.2022

Ajoitus

28.10.2022 - 17.12.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

6 op

TKI-osuus

6 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 50

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Leila Kakko
  • Marja-Liisa Timperi
  • Sami Salonen
  • Miina Kivelä

Vastuuhenkilö

Leila Kakko

Ryhmät

  • 21MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa hyödyntää digitaalisia järjestelmiä johtamisessa sekä arvioida niiden käytettävyyttä.

Sisältö (OJ)

MITÄ digitaalisia järjestelmiä alalla voidaan hyödyntää?
MIKSI tiedolla johtaminen on tärkeää palveluliiketoiminnan kehittämisessä?
MITEN liikeidea vaikuttaa tietojärjestelmien hyödyntämiseen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- tunnistaa alan tietojärjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä
- osaa käyttää ohjattuna alan tietojärjestelmiä. Osaa kuvata sähköisten järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
- osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön
- osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa. - Osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös tiimin toimintaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- osaa analysoida alan tietojärjestelmästä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä
- osaa arvioida erilaisia sähköisiä järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien kanssa.

Aika ja paikka

Pe 28.10. 2022 Opintojakson ja tiimityöskentelyn aloitus

La 29.10. Tekoäly ja robotiikka

Pe 25.11. Sosiaalinen media ja digitaalinen markkinointi

To 15.12. Tiedolla johtaminen

La 17.12. Loppuhuipennus

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kirjatentin ajankohta sovitaan opintojakson alussa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

35 % kirjatentti (yksilötentti)
35 % tiimitehtävä
20 % henkilökohtainen järjestelmäopas
10 % vertaisarviointi

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-lähi- ja verkko-opiskelu
-luennot ja vierailija luennoitsijat
-tiimityöskentely ja työskentelyn ohjaaminen
-esitykset, virtuaalinäyttely

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja/tai linkit ovat Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

kurssin laajuus on 10 op
opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä, joka koostuu etäluennoista tunti-/viikkotehtävien tekemisestä, materiaaleihin perehtymisestä, tiimityöskentelystä (tiimitehtävät),

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailevat luennoitsijat elinkeinosta

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- tunnistaa alan digit. järjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä
- osaa käyttää ohjattuna alan digit. järjestelmiä
- osaa kuvata digit. järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
- osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta
- toimii osana sidosryhmiä ml. tiimi

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön
- osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa
- osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös sidosryhmien ml. tiimin toimintaan.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa analysoida alan digit.järjestelmistä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä
- osaa arvioida erilaisia digit. järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja niiden käyttöön ja hyödyntämiseen
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien ml. tiimin kanssa.