Digitaaliset järjestelmät toiminnan johtamisessa (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ60-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.09.2022 - 14.10.2022
Ajoitus
28.10.2022 - 17.12.2022
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
6 op
TKI-osuus
6 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Leila Kakko
- Marja-Liisa Timperi
- Sami Salonen
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Leila Kakko
Ryhmät
-
21MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa hyödyntää digitaalisia järjestelmiä johtamisessa sekä arvioida niiden käytettävyyttä.
Sisältö (OJ)
MITÄ digitaalisia järjestelmiä alalla voidaan hyödyntää?
MIKSI tiedolla johtaminen on tärkeää palveluliiketoiminnan kehittämisessä?
MITEN liikeidea vaikuttaa tietojärjestelmien hyödyntämiseen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- tunnistaa alan tietojärjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä
- osaa käyttää ohjattuna alan tietojärjestelmiä. Osaa kuvata sähköisten järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
- osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön
- osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa. - Osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös tiimin toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa analysoida alan tietojärjestelmästä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä
- osaa arvioida erilaisia sähköisiä järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien kanssa.
Aika ja paikka
Pe 28.10. 2022 Opintojakson ja tiimityöskentelyn aloitus
La 29.10. Tekoäly ja robotiikka
Pe 25.11. Sosiaalinen media ja digitaalinen markkinointi
To 15.12. Tiedolla johtaminen
La 17.12. Loppuhuipennus
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kirjatentin ajankohta sovitaan opintojakson alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
35 % kirjatentti (yksilötentti)
35 % tiimitehtävä
20 % henkilökohtainen järjestelmäopas
10 % vertaisarviointi
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-lähi- ja verkko-opiskelu
-luennot ja vierailija luennoitsijat
-tiimityöskentely ja työskentelyn ohjaaminen
-esitykset, virtuaalinäyttely
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja/tai linkit ovat Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
kurssin laajuus on 10 op
opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä, joka koostuu etäluennoista tunti-/viikkotehtävien tekemisestä, materiaaleihin perehtymisestä, tiimityöskentelystä (tiimitehtävät),
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat elinkeinosta
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- tunnistaa alan digit. järjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä
- osaa käyttää ohjattuna alan digit. järjestelmiä
- osaa kuvata digit. järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
- osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta
- toimii osana sidosryhmiä ml. tiimi
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön
- osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa
- osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös sidosryhmien ml. tiimin toimintaan.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- osaa analysoida alan digit.järjestelmistä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä
- osaa arvioida erilaisia digit. järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja niiden käyttöön ja hyödyntämiseen
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien ml. tiimin kanssa.