Digital Systems in Resource Planning (10 cr)
Code: 8T00DQ60-3006
General information
- Enrolment period
- 25.08.2022 - 14.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2022 - 19.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Riitta Brännare
- Marja-Liisa Timperi
- Sami Salonen
- Miina Kivelä
- Person in charge
- Sami Salonen
- Course
- 8T00DQ60
Objectives (course unit)
Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability
Content (course unit)
WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
-recognize the basic concepts of the information systems in the field.
-is able as guided to use information systems in the field.
- is able to describe the importance of digital systems in management.
-is able to evaluate usability from its own point of view.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
-is able to compare information systems in the field and apply to practice.
-is able to choose the best system according to the business idea and also justify her/his choise.
-is able to utilize systems in planning and practical problems
-takes responsible and commit to own and team’s activities
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
-is able to analyze information obtained from the systems in the field and to use it in management
-is able to evaluate different digital systems and create new solutions
-is able to co-operate responsibly, flexibly and constructively with the various interest groups
Location and time
Opintojakso toteutetaan sekä lähi- että etäopiskeluna.
Lähiopetus on TAMKin pääkampuksella, tilat tarkentuvat alkusyksyn aikana.
Etäopiskelu tapahtuu Zoomissa tai Teamsissa ja linkit löytyvät Moodlesta.
Opintojakson tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa aloituskerralla. Noudatamme Moodlen aikataulua.
Exam schedules
ietojohtamisen ja logistiikan tentti to x.x.2022
Tietojohtamisen ja logistiikan uusintatentti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, webinaarit
- paneelikeskustelu
- ohjattu tiimityöskentely
- tehtävät, harjoitukset
- esitykset
- tentti
Learning materials
HUB logistics. 2020. Kolme trendiä, jotka tulevat muuttamaan logistiikkaa 2020-luvulla. https://hub.fi/blogi-kolme-trendia-jotka-tulevat-muuttamaan-logistiikkaa-2020-luvulla/
Laihonen, H. ym. 2013. Tietojohtaminen. Tampereen teknillinen yliopisto. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos.
Logistiikan maailma. 2021. Logistiikka. https://www.logistiikanmaailma.fi/logistiikka/
Maa- ja metsätalousministeriö. 2013. Lähiruokaa - tottakai. Hallituksen lähiruokaohjelma ja lähiruokakehittämisen tavoitteet vuoteen 2020. Juvenes Print. (lähiruoan logistiikka)
Opintojakson aikana käytettävä oppimateriaa
Completion alternatives
AHOT hakemus Hyvähot- järjestelmässä.
Osaamisen näyttönä selvitys aiemmin hankitusta osaamisesta suhteessa opintojakson tavoitteisiin ja sisältöihin sekä kirjallinen AHOT-tehtävä.