Palvelu vieraanvaraisuutena (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ58-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.01.2022 - 25.02.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 30.04.2022
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaana Sahlsten
- Riitta Brännare
- Pilvi Torvinen
Vastuuhenkilö
Pilvi Torvinen
Ryhmät
-
21RESTOPalveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta
Sisältö (OJ)
MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?
Esitietovaatimukset (OJ)
Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.
Aika ja paikka
opintojakso toteutetaan pääasiassa lähiopetuksena mutta myös etäyhteydellä
projektit ovat Catering Studiolla
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-tentti: alkoholilainsäädäntö ja juomat
-tentti: liiketoiminta, tapahtumat
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
harjoitukset
projektit
Oppimateriaalit
materiaali osoitetaan moodle-oppimisympäristössä
markkinoinnin materiaalia / teos
laskennan materiaalia
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op vastaa 27 tunnin opiskelijan työtä, joka riippuu opiskelijan omasta panoksesta ko. opintoihin, aiemmasta kokemuksesta ja opinnoista
Sisällön jaksotus
opintojakso toteutuu 7.3.-29.4. maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 8-16 välillä
-ravitsemus
-alkoholilainsäädäntö ja juomat
-tapahtumat ja palveluliiketoiminta (sis. markkinointia ja tapahtumahinnoittelua)
-projektit (osalistuminen 20restojen minä esimiehenä projekteihin työntekijänä+oman projektin suunnittelu ja toteutus)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-projektien toteutus Catering Studiolla