Siirry suoraan sisältöön

Palvelu vieraanvaraisuutena (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ58-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.01.2022 - 25.02.2022

Ajoitus

07.03.2022 - 30.04.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 50

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Jaana Sahlsten
  • Riitta Brännare
  • Pilvi Torvinen

Vastuuhenkilö

Pilvi Torvinen

Ryhmät

  • 21RESTO
    Palveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (OJ)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (OJ)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Aika ja paikka

opintojakso toteutetaan pääasiassa lähiopetuksena mutta myös etäyhteydellä
projektit ovat Catering Studiolla

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-tentti: alkoholilainsäädäntö ja juomat
-tentti: liiketoiminta, tapahtumat

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
harjoitukset
projektit

Oppimateriaalit

materiaali osoitetaan moodle-oppimisympäristössä
markkinoinnin materiaalia / teos
laskennan materiaalia

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op vastaa 27 tunnin opiskelijan työtä, joka riippuu opiskelijan omasta panoksesta ko. opintoihin, aiemmasta kokemuksesta ja opinnoista

Sisällön jaksotus

opintojakso toteutuu 7.3.-29.4. maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 8-16 välillä

-ravitsemus
-alkoholilainsäädäntö ja juomat
-tapahtumat ja palveluliiketoiminta (sis. markkinointia ja tapahtumahinnoittelua)
-projektit (osalistuminen 20restojen minä esimiehenä projekteihin työntekijänä+oman projektin suunnittelu ja toteutus)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-projektien toteutus Catering Studiolla