Customer Service Skills (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FE39-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 22.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Elena Grigorova
Vastuuhenkilö
Elena Grigorova
Ryhmät
-
20ALITAILiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen
Tavoitteet (OJ)
Englannin opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän vuorovaikutustilanteissa. Eurooppalainen viitekehys: tavoitetaitotaso B2.
Opiskelija
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa,
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa,
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
Miten omasta osaamisesta ja työympäristöstä viestitään englanniksi?
Mitä tarvitaan monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa onnistumiseen englanniksi?
Miten kehittää osaamista ja hankkia tietoa omalta alalta englanniksi?
Esitietovaatimukset (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Opiskeltuaan opintojakson opiskelijat oppivat liiketalouden sanastoa 5 op laajuudelta ja harjaantuvat ammattisanaston käytössä erilaisissa asiakaslähtöisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa. Heidän osaamisensa ja valmiutensa kasvaa ja monipuolistuu, mutta englannin kielen taitotaso ei välttämättä muutu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges in business communication.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges and the significance of intercultural communication competence in business communication.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student adopts a communication style according to the existing context and considers cultural features.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
The student is not able to serve customers or carry out a negotiation in English. The student can communicate in English in general terms.
Aika ja paikka
Ikaalinen/Hämeenkyrö or online depending on the corona pandemic situation.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
There is no exam but to pass the course the student should have attended 80% of the contact lessons and completed the required tasks and activities (see Methods and grounds for evaluation).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Written tasks throughout the course (product reviews, emails, enquiries, complaints)
• Oral activities (company presentation at the trade fair, customer interaction video)
• Course participation (participation in class activities, contribution to discussions, independent work tasks)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Contact teaching, discussions, pair and group work, independent study.
Oppimateriaalit
Materials in Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total course – 5 cr x 27 h = 135 h study hours incl.:
• contact lessons – 5 x 4 h = 20 h
• independent study – 115 h
Sisällön jaksotus
• Oral skills (presentations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (emails, enquiries, social media posts)
• Grammar as needed
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
If the student has completed corresponding studies at another university or university of applied sciences or has extensive work experience where the working language is English, he/she may apply for credit transfer or recognition of competence through Hyvähot/Creta system.
Such cases have to be discussed with the teacher at the beginning of the course, and the student may be required to complete additional assignments to demonstrate his/her knowledge and skills.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- pronunciation is not always correct but acceptable for communication
- comprehension of key points of limited professional material is fairly good and with tools for studies
- basic knowledge is acquired and shared
- basic and unclear expressions are used in communication but main message is shared and
- transmitted with some professional touch
- communication seems clumsy and limited but some attention is paid to interaction
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- pronunciation sounds clear and quite natural
- comprehension of key points as well as details of professional material is good and acquired
- knowledge can be implemented
- clear professional expressions are used and the number of mistakes is limited
- communication seems professional and interpersonal skills are quite good
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- pronunciation sounds clear and natural with different nuances in tone
- comprehension of key points as well as details of demanding professional material is good and
- acquired knowledge can be implemented with ease
- fluent and proficient language is used with a good sense of style and register
- communication seems professional, interactive and efficient with very few mistakes made
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met