Go to Market (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DZ91-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.06.2022 - 22.08.2022
Ajoitus
19.08.2022 - 13.12.2022
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Minna Heikinheimo
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
20ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (OJ)
Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
25.08.2022 10.00 - 13.00 B3-27
15.09.2022 17.00 - 19.00 ZOOM
22.09.2022 13.00 - 14.00 B3-27
23.09.2022 14.00 - 16.00 B3-27
06.10.2022 17.00 - 19.00 ZOOM
27.10.2022 12.00 - 14.00 ZOOM
17.11.2022 17.00 - 19.00 ZOOM
13.12.2022 09.00 - 12.00 ZOOM
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojaksolla toteutetaan ryhmätehtävä ja sille ei ole uusintamahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan 0-5 asteikolla
Arvioinnin osa-alueett:
Myyntiprojektin suunnittelu
Myyntihakkerointi & aktiivisuus ja tiimissä toimiminen
Myyntiprojektin tulokset ja toimeksiantajan palaute
Myyntiprojektin tulosten esittäminen
Reflektointi
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan kurssialustalla moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Projektisuunnitelma (tiimi)
Tekemällä – suunnitellaan, toteutetaan, mitataan, opitaan
Ohjaajien palaute
Vierailijat
Sparraukset
Oppimateriaalit
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op laajuus
10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
Sisällön jaksotus
VAIHEET:
1. SUUNNITTELU JA VALMISTAUTUMINEN
Projektisuunnitelma ja toimeksiantajan hankinta
HubSpot järjestelmään tutustuminen
2. MYYNNINHAKKEROINTI
Digitaalisen markkinointi- ja myyntiprojektin toteuttaminen ja seuranta
3. TULOKSIEN ESITTÄMINEN JA RAPORTOINTI
loppuraportti ja pitchaus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksiluku (aiempaan osaamiseen perustuva) arvioitavalla näytöllä. Hakemus on jätettävä 11.8. Pakin Hyvähot toiminon kautta. Ota ennen hakemuksen jättämistä yhteyttä mika.jokinen@tuni.fi ja varmista täten että hakemuksen jättäminen on mahdollista. 11.8.2022 jälkeen hakemuksia ei oteta enää tälle opintojaksolle vastaan.
Arvioitava näyttö toteutetaan KE 17.8. klo 17:00-19:00. Tarkemmat lisätiedot näytöstä annetaan hakemusten käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin aikana toteutetaan myyntiprojekti toimeksiantajalle (yritys). Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista englanniksi.