Digitaalisuuden hyödyntäminen myynnissä ja markkinoinnissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DZ81-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 06.01.2022
Ajoitus
20.01.2022 - 06.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mari Stenvall
Vastuuhenkilö
Mari Stenvall
Ryhmät
-
20ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään yrityksen digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija osaa
- tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia yritykseen
- hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa
- asettaa tavoitteita, analysoida ja tehdä päätöksiä kerätyn asiakasdatan perusteella.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija osaa ratkaista moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan moderniin myyntiin ja markkinointiin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
Kurssi suoritetaan kokonaisuudessaan verkossa.
Kurssin kesto: 19.2-25.4.2021.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei erilliä tenttejä vaan arvosana muodostuu suoritusperusteisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan kokonaisuudessaan verkossa.
Oppimateriaalit
Tarvittava materiaali moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Moduulien suorittamiseen joko viikko tai kaksi viikkoa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
Ei kykene suorittamaan opintojakson oppimistehtäviä ja ei pysty osoittamaan niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
osaa suorittaa opintojakson oppimistehtävät
osoittaa niiden perusteella hallitsevansa opintojakson perussisällön
osaa soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa, mutta osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
suoriutuu opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin
aktiivisena oppijana, yksilönä ja tiimissä pystyy osoittamaan kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
pystyy suorittamaan kaikki opintojakson osiot kiitettävästi
hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä ja osaa jakaa osaamistaan toisille
hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä