Skip to main content

Dymanics and Processes of Project Management (5 cr)

Code: 3H00FE23-3002

General information


Enrolment period
24.11.2021 - 21.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Hanna Saraketo
Taina Matis
Person in charge
Hanna Saraketo
Course
3H00FE23

Objectives (course unit)

This course is based on project-based work, from knowing its stages to tools, resource management and brand impacts.

The student is able to
- use appropriate project tools,
- is familiar with the importance of communication as part of project work and is able to promote the project's activities through communication, using strategy, target group breakdowns and appropriate channels,- make use of negotiating skills,
- develop literary outputs for project needs, apply IT skills and make use of social media channels,
- work on project-based tasks.

Content (course unit)

What happens in projects, how do projects work, and how are they managed?
What tools are available to help with project management? How do you use them?
How do you do community image, brand and profiling work?
How are communication channels used appropriately?
How can negotiation skills be utilised in your own work?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The students know the principles and tools of project work and have used one of them. He knows the dynamics of projects only in a theory-oriented or practice-oriented manner. There are few displays of your own project management and management skills.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The students master the concepts of project work, general processes and the most common tools. He's put them into practice. He has shown that he understands the impact of communication and brand building on both a single project and a business entity. They are able to work on projects and evaluate their management.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student masters the principles of project work and is able to lead the project. He knows how to choose appropriate tools and has experience in using them. They are able to combine internal and external communication with both a single project and the company's overall picture and brand.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence as demonstrated by the objectives of the course.

Location and time

Ennakkotehtävä tammikuun alussa.
Kontaktipäivät Lukkarikoneessa/Pakissa.

Exam schedules

Alustavasti
helmikuun kontaktipäivillä markkinoinnin kirjatentti
maaliskuun tai huhtikuun kontaktipäivillä ns. hullu tentti markkinointiviestinnästä/kokonaisuudesta
joka lähipäivillä näyttöjä tiimi kerrallaan; toukokuussa loppunäytöt

Assessment methods and criteria

Tarkemmin, tehtävä kerrallaan Moodlessa tehtävänantojen yhteydessä seuraavista:
Projektityöskentely tiimissä - itse- ja vertaisarviointi
Tentit ja näytöt
Tehtävät ohjeiden mukaisesti
Alustukset ohjeiden mukaisesti

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kevään 2022 moduuli kokoaa yhteen opintojaksot Markkinointi ja markkinointiviestintä, Palvelumuotoilu ja Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät. Toteutus on integroitu.

Kontaktipäivät 2 pv/kk, joiden aikana orientoidutaan, kirkastetaan ajatuksia ja selvennetään oppeja, motivoidutaan sekä hankitaan ja jaetaan osaamista yhdessä.
Etäjaksot, joiden aikana tehdään tehtäviä yhdessä ja erikseen. Tehtävät edellyttävät tiedonhankintaa kirjallisuudesta, verkkolähteistä, haastatteluista yms., työstämistä, käytäntöön vientiä ja analysointia.
Perustana on tiimioppiminen. Valmentajat, opettajat ja asiantuntijat auttavat oppimaan.

Learning materials

Bergström, S. & Leppänen, A. 2018. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Pelin, R. Projektinhallinnan käsikirja.
Muu teemojen mukainen kirjallisuus

Student workload

3 opintojaksoa x 5 op x 27 h = 405 h opiskelijan työtä

Content scheduling

Orientaatio ja oppimistavoitteet
Projektin suunnittelu, toteutus, raportointi
Opitun näyttäminen

Completion alternatives

Valinnaisesta suoritustavasta on sovittava etukäteen valmentajatiimin kanssa. Ehdotus on tuotava valmentajatiimille ajoissa.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustehtäviin kuuluu työelämälähtöinen projekti, jonka opiskelijatiimit hankkivat itsenäisesti.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole antanut panostaan projektin suunnitteluun, toteutukseen tai raportointiin. Hän ei ole palautteesta huolimatta toiminut dynamiikkaa edistävästi. Hän ei ole kytkenyt projektityötä markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja palvelumuotoilun menetelmiin. Hänen panoksensa kontaktipäivissä on ollut huomaamaton.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät. Hän on työskennellyt projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, mutta hänen panoksensa on ollut vähäinen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät hyvin. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät erinomaisesti. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Go back to top of page