Skip to main content

Customer Communication and Marketing (3 cr)

Code: 7F00EC26-3001

General information


Enrolment period
01.07.2021 - 30.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Ilkka Piiroinen
Person in charge
Ilkka Piiroinen
Course
7F00EC26

Objectives (course unit)

Students
- use methods of marketing communication
- design and implement communication suitable for the target group
- know how to communicate in digital environments
- design and implement campaign communication, event marketing and interest group communications

Content (course unit)

- different forms and methods of communication
- impact through communication
- creating a communication plan
- marketing and campaign communication
- social media in communication
- legislation and copyrights

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Evaluation criteria, pass/fail:
In a passed mark, the student:
- structures the relationship between marketing and communications related to social and health services and applies knowledge to different situations.
- identifies and develops internal and external communications and marketing
- is able to apply existing knowledge to the situation at hand
- gives and receive feedback actively and constructively
- reviews and evaluates issues from the perspective of the client / team / work community
- is able to co-operate responsibly and with consideration of other team members
- demonstrates readiness to develop their interaction skills
- assumes responsibility and commits themself to the work of the team in addition to their own activities

In a failed mark, there are inadequacies in the student's basic information and application of the data in the rejected performance is flawed. The student avoids active participation in learning situations. The student neglects
preparation and does not take advantage of the feedback received.

Location and time

Tiimiyrityksen ja projektitoiminnan yhteydessä suoritettavia yllämainituin opetusmenetelmin suoritettavia opintoja voi tehdä koko opintosuunnan aikana.

Exam schedules

Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä ja osallistumalla aihetta tukevaan tiimitoimintaan.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, seminaarit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely, kirjaesseet.

Learning materials

Alustukset ja aiheeseen liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alkaessa ja aikana. Suositeltavaa on myös, että opiskelija hakee itse ajantaisaista aihetta tukevaa materiaalia.

Student workload

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.

Content scheduling

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.

Completion alternatives

Valinnaisesta suorituksesta sovitaan erikseen.

Practical training and working life cooperation

Työelämäyhteistyötä tehdään käynnissä oleviin projekteihin ja toimeksiantoihin liittyen opintojakson aikana.

International connections

Mahdollisia kv-yhteistyöprojektit.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan

Hylätty:
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.

Go back to top of page